Vraag

Slikangst

  • 27 February 2018
  • 2 reacties
  • 111 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben een meisje van 13 jaar en ik heb sinds iets langer dan een maand slikangst ( een angst om te stikken in eten). Ik ben hiervoor in therapie en krijg er waarschijnlijk ook nog EMDR therspie voor. Maar soms heb ik het gevoel dat ik er met niemand over kan praten. Is er iemamd die dit herkend?

2 reacties

Hoi!

Zelf herken ik dit niet, maar ik vind het goed dat je hulp hebt. Je hebt therapie en gaat waarschijnlijk nog EMDR krijgen, dus hopelijk helpt dat.

Er met iemand over kunnen praten is fijn, maar soms heb je het gevoel dat je er met niemand over kan praten. De kans is groot dat er wel mensen zijn die met je willen praten, maar het gewoon moeilijk vinden. Misschien kunnen zij zich niet voorstellen hoe het is.

Iemand om tegen te praten, je verhaal te doen, zonder dat diegene per se antwoordt, kan al helpen. Je kunt dat zeggen tegen personen, dat je gewoon je verhaal wilt doen, en dat je geen ingewikkeld antwoord verwacht. Dat maakt het voor jou en je gesprekspartner misschien gemakkelijker.

Bellen of chatten met de KinderTelefoon kan ook fijn zijn. Zij luisteren, en kunnen goed met je praten.

Groetjes
x
Hee,

Wat rot dat je hier last van hebt! Wel heel erg fijn dat je hier hulp voor ontvangt!

Ik neem aan dat je als onderdeel van die hulp ook gesprekken hebt. Helpt dat een beetje? Of zoek je echt naar lotgenoten?
Wellicht kan je hulpverlening je daar aan helpen.

Je hebt denk ik al wel gegoogeld?

Verder kunnen ook ervaringsverhalen helpen. Dus ook al heb je niet echt contact met iemand, erover lezen voelt soms ook al als steun. Daar is meer over te vinden.

Gr. Pin

Reageer