Skip to main content

hoi ik ben al meer dan een half jaar bezig met zelf beschadiging (sh) ik doe het overal op mijn lichaam en heb al meer dan 30+ zicht baren krassen, gelukkig heeft nog niet echt iemand er iets over gezegd en ik heb het aan niemand vertelt.

hoe kan ik het het beste zorgen dat niemand het ziet?

ik doe het steeds vaker en steeds dieper 

voor mij is het een beetje verslaafend en ik weet niet hoe ik moet stoppen.

heeft iemand tips om te stoppen en het te verbergen?

Zoek a.u.b hulp. Stap naar je mentor op school, bespreek het met je ouders. Miss een docent of iemand van sport die je vertrouwd. Een vertrouwend persoon op school. Waardoor komt het dat je sh doet? Of is dat een te persoonlijke vraag? Praat er alsjeblieft over met mensen.

-OnlyMe


Hey, ik zou je echt adviseren om te stoppen met je zelf te snijden! Ik weeg niet waarom je het zo verslavend vindt maar op de lange termijn ga je er later echt spijt van krijgen.

Waarom snijd je jezelf? Probeer het met iemand erover ge hebben aub.

Groeten, Visburger


Hey,

@Visburger123 Automutilatie is verslavend. Bij zelfverminking komt namelijk het verslavende hormoon endorfine vrij. Dit is een natuurlijke pijnstiller en kan ook een geluksgevoel geven. Hierdoor is het erg moeilijk om te stoppen met automutilatie.

Bronvermelding: Dit dus, als de link werkt.

@GLK04 Het beste kan je het wel aan iemand vertellen, hoe moeilijk het ook is.

Oja, hier nog de alternatieven.

Sterkte!


Hoii wat naar dat je jezelf snijd ik doe dat zelf ook mijn tip is ga naar iemand die je vertrouwt voor mij is dat mijn leerlingbegeleider en praat erover mij heeft dat echt heel erg geholpen en hoe je het kan verbergen is lange mauwen vesten ik hoop dat dit je helpt 

Groetjes haily 💞


Reageer