Sh

  • 10 May 2023
  • 3 reacties
  • 112 Bekeken

Badge

Heyyy,

Ik ben een meisje van 15 jaar. Ik doe dus sinds ongeveer een halfjaartje aan zelfbeschadeging (sh) en ik kom hier niet van af. Ik heb best wel een slechte band met me ouders omdat ze me niet vertrouwen. Hun zijn ook een van de redenen dat ik het doe. 

Ik had een beste vriendin alleen ze heeft me verraade ong anderhalve maand geleden. Ik vertrouw haar hierdoor niet meer en hierdoor doe ik alleen nog maar meer sh. 

Een week geleden heb ik ook een poging gedaan om me leven te beeindigen omdat ik er zo klaar mee was.

Ook was ik deze week op school gekomen in een tshirt met korte mouwen. Het was bij ons binnen rond de 30 graden dus ik hield het niet meer om in een trui te lopen. En hierdoor zag iedereen me scars.

Ik kom dus niet meer van me sh af en ik haat mezelf hierdoor alleen maar meer. Heeft iemand tips of advies?


3 reacties

Badge

Hey sorry dat je hierdoorhern moet gaan ik wens je ten eerste veel sucses hiermee

Wat ik kan kwa je (vriendin) laat haar achter zo iemand verdien je niet het is moeilijk maar het lucht op. En zoek mischien nieuwe vrienden die je hier bij kunnen helpen. 

En als je gedachtens heb over zm denk gewoon na is dit het waard is er meer in het leven ja dat zoiezo denk dan na wat wil je nog bereiken doen en ondekken zoals leuke dingen enzo of wat voor hobbies je nog kan doen bvb muziek maken sporten ofzo maar zm is nooit de oplossing. Je ben een prachtig persoon en laat je problemen nooit je leven weghalen ik weet gewoon dat je hierdoor heen komt alles komt goed op zijn tijd 

En kwa je ouders kun je er mss over praten met hun of samen meer leuken dingen doen zoals koken wandelen of wat anders het hieft niet een ingewikelde of dure activiteit te zijn als je maar tijd met ze doorbrengt en veel met ze praat en een band creeerd 

Voor de rest blijf doorzetten en kijk naar de posietieve dingetjes ookall zijn ze klein ik weet dat je het kan en zet hem op he ♡

Badge

hey hoi, ik heb alleen je bericht je gelezen maar ik merk nu al dat je een schat van een meid bent, en het niet verdient om zichzelf pijn te doen. ik heb het ook gedaan een hele lange tijd gestopt en nu weer begonnen. ik weet dus hoe het voelt. bij mij heeft het heel erg geholpen om een elastiekje om je pols te hebben en als je merkt dat je de drang krijgt om sh te doen dat je dan met het elastiekje gaat spelen en er voor zorgt dat je iets anders gaat doen. en ver weg gaat zitten van het ding waar mee jij je pijn doet. 

 

als de drang dan toch te groot is en je echt de neiging hebt om je zelf pijn te doen bedenkt dan dat er heel veel mensen zijn die wel van je houden en die je nooit zullen verraden. ga dan na van wie je het meest houd. en ik snap dat als de band met je ouders kut is dat heel moeilijk is. maar misschien denk je wel aan een neefje of nichtje, opa of oma, tante of oom of andere vrienden of vriendinnen. 

dat helpt echt. dit helpt ook tegen zm gedachtes want als je het leven niet leuk genoeg meer vind voor jezelf denk dan aan alle andere mensen die in zullen storten als je er niet meer bent.

 

al deze tips hebben mij ook geholpen om er nog te zijn, en een record  van 2 maanden clean van sh te zijn. 

mvg een meisje van 14

Hey,

Ik heb het ook gedaan en doe het nog steeds af en toe. Wat mij geholpen heeft is de hashtag WWJD. Dat staat voor Wat Would Jesus Do. Het heeft mij geholpen om een heel eind te minderen. Je kan ook kijken op de site van stichting zelfbeschadiging. Dit is de link: https://www.zelfbeschadiging.nl/ .

Sterkte!

Reageer