Vraag

self harm: hoe kan ik het stoppen?

  • 21 February 2021
  • 2 reacties
  • 102 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

trigger warning 

 

Elke keer als ik moet huilen of verdrietig ben mag ik van mezelf niet huilen. Dus -De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 9. Plaats geen illegale, schadelijke en/of choquerende inhoud of links op het forum.- dan doe ik mijzelf pijn. Ik kan er niet mee stoppen. Hoe kan ik dit stoppen


2 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hee hallo, 

Zelfbeschadiging is helemaal niet goed voor je, er is een topic van @xLotx , deze, met alternatieven voor zelfbeschadiging, niet van haar, maar staat nu wel op het forum. Praat er met iemand over, je ouders, vriend (in) en, mentor en/of vertrouwenspersoon, zeg het in ieder geval. Als je de neiging hebt om jezelf in de fik te steken kan een hobby gaan doen of huisdier aaien heel erg helpen, er zijn genoeg manieren om te stoppen, stop niet gelijk, BEGIN met stoppen, groetjes, 

-flopflop14 

Hey!

Wat jammer dat je dit doet in plaats van te huilen. Hoe komt het dat je van jezelf niet mag huilen? 

Misschien is het goed dit stapje voor stapje toch eens te proberen. Zet 's avonds een verdrietige film op en laat jezelf toe om te huilen. 

Is er iemand die weet dat je dit doet? Het kan een hele opluchting zijn er met iemand over te praten. Zou je dat durven, om eens contact met iemand op te nemen? Dat kan iedereen zijn. Je ouders, je vrienden, een leerkracht... 

Op lange termijn heeft hetgeen je nu doet erg nare gevolgen, zoals littekens en mogelijke infecties etc. Het is dus belangrijk er zo snel mogelijk mee te stoppen. 

Zoals flopflop al zei is het gelinkte topic inderdaad eentje waarin een heleboel alternatieven staan wanneer je de neiging hebt jezelf te branden, sommige van internet, mij, en andere forumgebruikers. Sommige tips zijn meer pure afleiding van het gevoel dat te willen doen, andere geven een gelijkaardige lichamelijke sensatie. 

Probeer die maar eens toe te passen, en leg misschien de wattenstaafjes alvast op een moeilijk bereikbare plaats. 

Succes! 

Groetjes

Lot

Reageer