Vraag

self harm

  • 21 February 2022
  • 9 reacties
  • 77 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoii,

Ik denk dus dat ik in een depressie zit.. ik heb al ADHD dus het is moeilijk om online zelf te kijken met zo'n test. Ik voel me de laatste tijd heel erg afwezig, minder plezier in dingen die ik eerst heel leuk vond, minder snel blij, verdrietig, enz. Hebben jullie misschien een idee hoe ik erachter kan komen zonder iets tegen iemand te zeggen? Alvast heel erg bedankt<3

Chloe


9 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Nee je kan een onderzoek doen bij de huisarts en waarom ben je dan verdrietig?

Reputatie 1
Badge

Hoii,

Ik denk dus dat ik in een depressie zit.. ik heb al ADHD dus het is moeilijk om online zelf te kijken met zo'n test. Ik voel me de laatste tijd heel erg afwezig, minder plezier in dingen die ik eerst heel leuk vond, minder snel blij, verdrietig, enz. Hebben jullie misschien een idee hoe ik erachter kan komen zonder iets tegen iemand te zeggen? Alvast heel erg bedankt<3

Chloe

Hoi

Er zijn lijsten met symptomen van een depressie. Je kan kijken wat je daarvan herkent.

Ook kan je bijvoorbeeld verhalen van depressieve mensen opzoeken ( dit kan ook op het forum.)

Ik snap dat je ADHD Beide voorbeelden misschien moeilijk maakt maar ik hoop dat je er wat aan hebt

Sterkte ermee

 

Nee je kan een onderzoek doen bij de huisarts en waarom ben je dan verdrietig?

Ik durf niet tegen mijn ouders te zeggen dat ik me echt niet goed voel op dit moment en ik kan zelf geen afspraak maken bij de huisarts dat gaat allemaal via mijn ouders:( en ik ben vooral erg verdrietig omdat ik op dit moment geen echte vrienden heb.. zoals bijvoorbeeld: ik had met mijn 'vriendengroepje' een whatsappgroep aangemaakt en ik vertelde er pasgeleden supergoed nieuws in van iets en toen was er 1meisje die uit de appgroep ging me blokkeerde op: snap, tiktok en WhatsApp en uiteindelijk bleek dat ze gewoon jaloers was.. en dat soort dingen gebeuren dus wel vaker en ik voel me echt heel alleen op dit moment:( 

Bedankt voor je reactie<3

 

Chloe

Reputatie 7
Badge +19

Nee je kan een onderzoek doen bij de huisarts en waarom ben je dan verdrietig?

Ik durf niet tegen mijn ouders te zeggen dat ik me echt niet goed voel op dit moment en ik kan zelf geen afspraak maken bij de huisarts dat gaat allemaal via mijn ouders:( en ik ben vooral erg verdrietig omdat ik op dit moment geen echte vrienden heb.. zoals bijvoorbeeld: ik had met mijn 'vriendengroepje' een whatsappgroep aangemaakt en ik vertelde er pasgeleden supergoed nieuws in van iets en toen was er 1meisje die uit de appgroep ging me blokkeerde op: snap, tiktok en WhatsApp en uiteindelijk bleek dat ze gewoon jaloers was.. en dat soort dingen gebeuren dus wel vaker en ik voel me echt heel alleen op dit moment:( 

Bedankt voor je reactie<3

 

Chloe

Oh wat vervelend voor je misschien naar je mentor stappen? Die kan vast verder helpen of even contact opnemen met de kindertelefoon dat helpt echt

Hoi er staan al goede adviezen hier maar ik wil je sterkte en kracht wensen ! En ik vind trouwens wel dat als iemand zo reageert als dat meisje dan zijn het ook geen vrienden.  Jij verdient betere vrienden dan zulke :)

Lieve groetjes Ellen -xxx-

Reputatie 7
Badge +19

Er wordt van mij nog iets gecheckt dus mijn reactie komt zo

Hoi er staan al goede adviezen hier maar ik wil je sterkte en kracht wensen ! En ik vind trouwens wel dat als iemand zo reageert als dat meisje dan zijn het ook geen vrienden.  Jij verdient betere vrienden dan zulke :)

Lieve groetjes Ellen -xxx-

Dank je wel voor al je reactie op mijn topics, ze helpen echt heel erg:) 

 

Chloe

Nee je kan een onderzoek doen bij de huisarts en waarom ben je dan verdrietig?

Ik durf niet tegen mijn ouders te zeggen dat ik me echt niet goed voel op dit moment en ik kan zelf geen afspraak maken bij de huisarts dat gaat allemaal via mijn ouders:( en ik ben vooral erg verdrietig omdat ik op dit moment geen echte vrienden heb.. zoals bijvoorbeeld: ik had met mijn 'vriendengroepje' een whatsappgroep aangemaakt en ik vertelde er pasgeleden supergoed nieuws in van iets en toen was er 1meisje die uit de appgroep ging me blokkeerde op: snap, tiktok en WhatsApp en uiteindelijk bleek dat ze gewoon jaloers was.. en dat soort dingen gebeuren dus wel vaker en ik voel me echt heel alleen op dit moment:( 

Bedankt voor je reactie<3

 

Chloe

Oh wat vervelend voor je misschien naar je mentor stappen? Die kan vast verder helpen of even contact opnemen met de kindertelefoon dat helpt echt

Ik zal het proberen. Heel erg bedankt voor alle reacties op mijn topics, geloof me het helpt heel erg<3

 

Chloe

Reputatie 4
Badge +1

hey hoi , ik denk in dit geval dat labels niet heel erg van toepassing zijn.

het gaat erom hoe jij je voelt, en dat je je bewust bent waar dat gevoel vandaan komt.

is er in het verleden of heden iets gebeurd waardoor je je niet meer jezelf voelt.

ga dan ten rade wat voor invloed dit heeft voor jezelf en andere

en ga tot slot denken aan dingen waar je gelukkig van wordt en als je dat niet weet ga dan nieuwe dingen uitproberen om erachter te komen wie jij bent en wat jij leuk vindt.

op dat moment zul je merken dat je een stuk lekkerder in je vel zit en het stukke beter met je gaat.

ik weet als geen ander dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar het is het proberen waard.

ik hoop dat je eruit komt

liefs TeaLover <3

Reageer