self harm

  • 13 October 2021
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

Badge

ik kan niet meer stoppen ik voelde me 2 maanden geleden heel depressief waaroor ik mezelf begon te snijden en nu kan ik niet meer stoppen het is zo erg geworden dat ik het zelfs in de klas doe en ik heb ook geen idee hoe ik mijn sneeen verberg bij gym..

-urlocalgaybitch


2 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Ten eerst als je er mee wilt stoppen kan je misschien alle scherpen ding in je buurt verwijderen. En je kan met gym de wonden met foundation doen.

 

Liefs Lucky 

Heyy

 

Wat naar dat je je zo slecht voelt en daardoor ook snijdt!

 

Het is natuurlijk wel beter om te stoppen met het snijden, maar dat is een ingewikkeld verhaal en dat is erg lastig.. Ik kamp zelf ook met een verslaving aan zelfbeschadiging dus ik herken goed hoe je je voelt.

Als je merkt dat je weer wilt gaan snijden is het misschien een idee om te kijken of je iets kan doen ipv het snijden.. Bijvoorbeeld door een soort van alternatief te vinden tegen het snijden.

 

Op het forum staat een topic (die ik hieronder heb gelinkt) waar heel veel alternatieven instaan tegen zelfbeschadiging. Je kan dat topic misschien eens rustig doorlezen en wie weet staat daar wat tussen wat je kan proberen te doen als je weer drang hebt om te snijden.

In 1x stoppen hoeft echt niet want dat is wel heel veel gevraagd, maar als je op jouw eigen tempo, in kleine stapjes het snijden rustig kan afbouwen naar een alternatief ben je goed bezig!

 

Als je stoppen erg lastig vindt kan je natuurlijk ook altijd om hulp vragen bij iemand in je omgeving zoals bij je ouders of je mentor. Die mensen zijn er echt voor je en die kunnen je ook echt helpen en ondersteunen!

 

Als je de snijwonden wilt verbergen kan je inderdaad foundation / make-up gebruiken, maar gebruik dat niet op wonden die nog open zijn.

Verder kan je bijvoorbeeld sportkleding dragen met lange broekspijpen / mouwen. Ook kan je pleisters op de wonden plakken of sieraden (zoals armbandjes of een horloge) dragen zodat de wonden minder opvallen. 

 

Sterkte! Als je meer vragen hebt of meer kwijt wilt ben je ook altijd welkom op het forum:slight_smile:

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reageer