Skip to main content

Hai, 

Ik heb niet echt iemand om alles op kwijt te kunnen. Behalve mezelf. De laatste tijd voelde ik me erg leeg, verdoofd bijna. Daarom ben ik begonnen aan SH. Gewoon im iets te voelen. Alleen mijn sneden doen erg zeer maar ik durf het tegen niemand te zeggen. In elk geval voel ik nu iets ig. Heeft iemand tips?

-Daydream

Hoi @Daydream ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes,

Vera van De Kindertelefoon

Hey Daydream!

Wat naar dat je zo leeg voelt!

Je geeft aan dat je doordat je je zo leeg voelde bent begonnen met SH, maar nu heb je door het snijden erg veel pijn aan de wonden en je durft niet met iemand te praten hierover.

Ik wil je als eerste vertellen dat het natuurlijk wel beter is om te stoppen met de zelfbeschadiging.. Stoppen is misschien wel erg lastig en moeilijk, maar dat is wel echt beter voor jezelf.

Op het forum staat een topic genaamd '’alternatieven zelfbeschadiging'’. In dat topic staan heel erg veel alternatieven tegen zelfbeschadiging. Je kan dat topic eens rustig doorlezen en misschien staat daar iets tussen wat je kan doen ipv het snijden.

In 1x  stoppen met snijden is misschien erg lastig en moeilijk en je hoeft ook niet in 1x te stoppen, maar als je op je eigen tempo, in kleine stapjes kan afkicken van het snijden en bijvoorbeeld over kan gaan op een alternatief ben je goed bezig!

(Dit topic hierboven bedoel ik)

Als je anoniem met iemand wilt praten kan je zoals een VeraN die bij de kindertelefoon werkt ook al aangeeft iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen of chatten met de kindertelefoon. Die zijn bereikbaar op het nummer 0800-0432.

Je kan en mag natuurlijk ook met iemand in je omgeving praten over je gevoelens.. Je kan bijvoorbeeld praten met je ouders, mentor, een docent of de huisarts. Die mensen zijn er echt voor jou , die geven echt om jou en die willen jou heel graag ondersteunen en hulp bieden hiermee!

Als je praten heel erg eng vindt en als het niet durft kan je ook altijd een berichtje of een brief sturen naar iemand die jij vertrouwd waarop je verteld hoe je je voelt en waarin je verteld dat je pijn hebt. Dat gaat misschien wat makkelijker voor je en misschien lukt het je dan wel om met iemand te praten.

Sterkte! Jij kan dit en ik geloof in je:heart:

Groetjes,

NaamNietBekend

Reageer