Seksuele intimidatie op werk

  • 15 April 2023
  • 4 reacties
  • 131 Bekeken

Badge

Het was .. januari. Ik was aan het werk. Het was mijn laatste dag in de vulploeg, zou na die dag naar de broodafdeling gaan. De shift was van 17-19.

Om 17:.. begon het: een van onze klanten liep tegen me aan, echt tot het punt dat ik dacht dat het mijn beste vriendin was die me een knuffel gaf, maar dacht hier nog niks van aangezien dat kan gebeuren dus het ging weg met een simpele ‘sorry’.

Toen een paar minuten later kwam hij weer. Deze keer alleen niet tegen me aanlopen, hij legde zijn hand volledig op mijn kont en kneep lichtjes. Ik was gewoon dingen in kratten aan het leggen dus ging rechtop staan, met name om te kijken wie het was. Ik zag hem weer een paar meter van me vandaan staan.

Een andere klant kwam naar me toe en zei dat ik naar mijn leidinggevende moest gaan, maar deed dit niet. De meneer kwam naar me toe en zei ‘sorry sorry but you’re just so beautiful’. Toen wist ik al helemaal niet meer wat ik moest doen. Ik liep naar het magazijn toe maar zag mijn teamleider en ben meteen terug de winkel in gelopen.

Zo’n 20 minuten later werd de teamleider gebeld toen hij langs me stond, toen hij ophing zei hij tegen me dat ik even naar de baas moest. Ik ken mijn baas al vanaf mijn 8e dus ik ken hem toch wel wat anders dan alleen als ‘mijn baas’. Ik dacht dat het een leuk afscheid zou zijn aangezien ik overging naar de broodafdeling maar nee. Daar stond hij dan in de opening van de kantoor, ik heb hem nog nooit zo bezorgd zien staan.

Ik liep naar binnen, zag de baas staan en de manager van de afdeling aan tafel zitten. Mijn baas zei meteen ‘we weten wat er is gebeurd’, wat ik apart vond aangezien ik niks had gezegd, maar ze hadden het al terug gezien op de camera beelden. Hij vroeg waarom ik niet meteen was gekomen, waar ik niet echt een duidelijk antwoord op heb.

Vervolgens na het werk is mijn moeder gekomen, hebben we even besproken hoe en wat, en tot de conclusie gekomen dat het het slimste was om aangifte te doen. Zo gezegd zo gedaan, minder dan een week erna aangifte gedaan.

Tot nu toe niks bekend behalve dat hij sowieso voor de rechter moet komen en hij een 5 jaar winkelverbod heeft.

Tot vandaag de dag ben ik nog bang op het werk, er is eerder ongeveer hetzelfde gebeurd alleen dat ging verder dan dit (en was ook niet op het werk), daarmee ging het eindelijk goed in mijnhoofd maar dat speelt nu ook weer een extreem grote rol.

Ik sta nu op de broodafdeling waarbij we een ingang hebben en technisch gezien geen uitgang, behalve naar de parkeergarage maar daar zit een alarm op. Zodra er iemand de afdeling op zou komen op een rustig moment, kan ik niks en ben ik machteloos. Die gedachte maakt me zo extreem erg bang. Ik let zo extreem goed op mijn omgeving als ik aan het werken ben.

Ik durf niet alleen rondom mijn werk te zijn, en ben ik dit wel dan ben ik zo extreem bang en ik weet totaal niet hoe ik ermee om moet gaan


4 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hoi ik ben zelf ook vakkenvuller en wat er bij jou is gebeurd gebeurd bijna nooit en nu je bij de brood afdeling bent met maar 1 uitgang zou ik me niet zo zorgen maken als iemand in dat gangpad komt te staan is er vast wel een andere medewerker of klant in de buurt die je vast wel zou helpen.  Ik zou gewoon proberen er zo min mogelijk aan te denken. Waarschijnlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan maar je kan het altijd proberen succes er mee. 

Badge

Hoi ik ben zelf ook vakkenvuller en wat er bij jou is gebeurd gebeurd bijna nooit en nu je bij de brood afdeling bent met maar 1 uitgang zou ik me niet zo zorgen maken als iemand in dat gangpad komt te staan is er vast wel een andere medewerker of klant in de buurt die je vast wel zou helpen.  Ik zou gewoon proberen er zo min mogelijk aan te denken. Waarschijnlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan maar je kan het altijd proberen succes er mee. 

Misschien in het algemeen niet, maar hier komen nogal wat aparte mensen om het zo maar te zeggen waarvan veel alcoholisten en die doen wel meer dingen in de winkel die niet oke zijn waaronder dit. Als ik laat in de avond moet werken, wanneer het qua klanten het rustigst is, sta ik soms alleen in de winkel en is de rest achter in het grote magazijn bezig en als er dan bijvoorbeeld iets zou gebeuren is er niemand in de buurt. Ik doe mn best maar het is echt gewoon een lastige

Als het goed is zou het zo moeten zijn, dat iedere winkel waar je werkt niet te bereiken is voor mensen van buitenaf. Want dan is het voor bijv. overvallers een makkie om binnen te komen… 

Geen idee welke winkel je werkt, maar om deuren te openen heb je ook vaak een pasje of code nodig die alleen de medewerkers weten, juist om buitenstaanders tegen te houden.

En ik ga ervan uit dat jij niet helemaal alleen in de winkel bent, er zou toch ook iemand bij de vers/groente/slagerij/kassa of infobalie moeten staan, mocht er dan iets gebeuren is er altijd iemand in de buurt. Ik weet zeker dat als jij dan heel hard gaat gillen er iemand naar je toe komt.

Badge

Als het goed is zou het zo moeten zijn, dat iedere winkel waar je werkt niet te bereiken is voor mensen van buitenaf. Want dan is het voor bijv. overvallers een makkie om binnen te komen… 

Geen idee welke winkel je werkt, maar om deuren te openen heb je ook vaak een pasje of code nodig die alleen de medewerkers weten, juist om buitenstaanders tegen te houden.

En ik ga ervan uit dat jij niet helemaal alleen in de winkel bent, er zou toch ook iemand bij de vers/groente/slagerij/kassa of infobalie moeten staan, mocht er dan iets gebeuren is er altijd iemand in de buurt. Ik weet zeker dat als jij dan heel hard gaat gillen er iemand naar je toe komt.

Dat klopt maar rond 9/10 ‘s avonds zijn we gewoon nog open en zijn er eenmaal weinig klanten. 

 

Groente maakt in avond vaak spullen in magazijn schoon en kassa is nogal ver van de afdeling. 

 

Dat weet ik maar dat haalt de stress niet weg. 

Reageer