school en depressie

  • 20 January 2024
  • 7 reacties
  • 118 Bekeken

Reputatie 1
Badge

hi, ik heb gewoon iets waar ik dingen over kwijt wil.

ik doe vwo en zit in de derde, ik heb al sinds mijn 1ste jaar last van suicidale gedachten, maar dit jaar is het veel erger geworden. hierdoor kan ik ook niet leren en wordt het alleen maar erger. ik heb op dit moment toetsweek en door de stress is alles alleen maar erger geworden en klap ik dicht (tijdens het leren), hierdoor gaan mijn cijfers ook heel erg achteruit. ik heb t gevoel dat ik niet echt begrepen word door mensen om mij heen. mijn ouders denken dat ik dit doe voor aandacht maar dat is echt niet zo, ik sta op een wachtlijst voor therapie maar dat kan echt maanden duren. ik voel me gewoon hopeloos en ik zie het leven echt niet meer zitten. ik weet echt niet meer wat ik moet doen


7 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Uit mijn ervaren dat ik depresie ook heb. Ik ging luister naar david goggin maar ja dat is meer jongens. Ik ging elke dag sporten en geld maken. Uiteindelijk ben ik nu best wel succes voor mijn leeftijd. ik verdien 4 tot 6 k per maand. Misshien gaat je niet mee eens zijn, maar als je denk dat depresie niet bestaat dan bestaat het ook niet. Je grootste tegenstander is je gedacht. Je kunt het,  Deze qoutes. Als je echt alles geeft dan verlies je nooit maakt niet uit op welke situatie. Misshien het gaat lang  of dat het soms mislukt, maar dat hoort erbij. Mensen die nooit iets mislukt heb gedaan. zijn mensen die nooit succes kunnen halen.

-onnodige quote verwijderd-

Je moet niet alles wat je ziet, hoort e.d. in je opnemen. En dat je zogenaamd zoveel geld maakt is leuk of zo, maar wat moeten wij daarmee?

 

En daarbij depressie bestaat wel, het is iets dat vastgesteld is op basis van symptomen die je laat zien. En die quotes doen ook niet veel. Doe hebben weinig inhoud.

Reputatie 7
Badge +8

Dat is allemaal heel erg kut 

En ik snap je gevoel totaal. Ik heb de laatste paar maanden het ook erg zwaar gehad. Mijn school is daar onder gaan lijden en ik wist niet wat ik moest. Het enige wat je kunt doen is erover praten. Misschien hier maar ook met iemand op school of een familie lid. Het is altijd stom om verteld te worden om erover te praten maar dat is het beste wat je kunt doen. En nu dat je dat nog niet kunt doen met een therapeut is het nogsteeds erg belangrijk om een overbrugging te maken tussen therapie en nu. En daarvoor moet je iemand hebben om mee te praten. 

Misschien kun je dit bespreken met je mentor op school. Je kunt aangeven dat het werk je te veel wordt en de toetsweek te zwaar is. Wees eerlijk over hoe je dichtklapt tijdens de lessen. Er gaat echt wel begrip zijn en misschien kan je iets regelen om het minder belastend te maken. 

Ik snap totaal hoe je je ni voelt maar blijf volhouden. Het gaat goed komen. En dat hoef je niet alleen te doen. 

 

 

Oh en, ik heb ook een Ramona Flowers profiel foto. Heel toevallig :)  

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @angeltjeee  

Het beste kun je er over praten met iemand die je vertrouwt en waar je je veilig bij voelt. Mij heeft het ook geholpen toen ik zelf depressief was, om o.a. de Kindertelefoon te bellen en hulp te accepteren die je krijgen kunt. Misschien dus in je omgeving van iemand waar je echt mee kunt praten zodat je niet al die tijd maar wacht op therapie zonder dat je alvast met je gevoel ergens naartoe kunt. En het helpt echt ! Probeer in elk geval de Kindertelefoon eens te contacten en je kunt altijd je gevoel hier kwijt of ook opschrijven of uitbeelden dat hielp mij ook heel goed.  En tenslotte, jouw gevoel is jouw gevoel en bestaat dus gewoon ondanks wat sommige mensen beweren. Zulke praat helpt niemand verder. Neem je ruimte en je mag je zeker laten helpen! Veel succes! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 4
Badge +2

@HrustH  dan hoeft ik niet te stressen of ik school haalt of niet, want als ik niet haal op school dan is mijn nog steeds gelukkig

Reputatie 1
Badge

 

Oh en, ik heb ook een Ramona Flowers profiel foto. Heel toevallig :)  

jaa super toevallig, hou heel erg van eigenlijk alles wat met scott pilgrim te maken heeft haha :)

Reputatie 1
Badge

Hoi jongens!

kleine update, ik was al bezig om dit alles tegen mijn mentor op school te zeggen en ik heb al hulp van een schoolmaatschappelijk medewerker. ik ga later deze week met de vader van mijn bestie afspreken, want hij heeft ook jeugdtrauma. Ik ben trouwens ook hoogbegaafd en dit kan ook te maken hebben met de problemen dit ik nu ervaar, maar daartussen is geen directe connectie.

super bedankt voor alle lieve berichtjes!!

Reageer