Vraag

schelden met kanker

  • 18 April 2024
  • 2 reacties
  • 51 Bekeken

Reputatie 1
Badge

heyy ik heb dus een vriendin en die scheld met kanker 

en omdat ik het haar de hele tijd hoor zeggen ga ik er zelf soms ook mee schelden en dat wil ik helemaal niet en voel me er ook heel slecht over

weet iemand mischien hoe je ermee stopt?

(ze is echt wel een lieve vriendin hoor alleen ze scheldt wel veel met kkr)

liefs


2 reacties

Reputatie 6
Badge +4

heyy

he gedaver dat is wel vervelend, ik vind het zelf ook niet leuk als ik mensen met  kkr hoor schelden.

als je het durft zou ik tegen je vriendin zeggen dat je dit niet zo leuk vind, je hoeft er geen dingt van te maken zeg het gwn een keer in een gesprek. 

om er zelf mee te stoppen is het nodig dat je het uit je beeld van een normaal iets haalt. als je iemand met kanker hoort schelden of je doet het zelf per ongeluk probeer dan meteen te bedenken dat dit ECHT een ernstige ziekte is en dat er VEEL mensen aan dood gaan en ook dat er misschien mensen in je omgeving zijn (zonder dat je het weet) die een dierbare hebben verloren aan kkr. 

veel suc6!

Liefss F

Reputatie 7
Badge +12

Hey!  Goed advies van @anoniempje ejpmeinona  en je kunt ook jezelf “straf”geven als je het dan toch nog een keer doet. Dat je elke keer iets vervelends moet doen. De 1e keer iets kleins , bijv. 50 cent of een euro weggeven aan iemand, en 2e keer iets vies doen, iets schoonmaken dat heel vies is ofzo.  Zo kun je 10 dingen verzinnen waar je je dan ook aan moet houden en dan weerhoud dat je wel van dat schelden omdat je na 2 keer denkt: nee dat wil ik echt niet.  En natuurlijk moet je het normaal vinden om het vooral niet te gebruiken als scheldwoord want het is echt een heel naar woord om mee te schelden. Goed dat je dat  ook vind !

Liefs, Tover xxx

Reageer