Vraag

Scharen en Zakmessen

  • 8 May 2020
  • 4 reacties
  • 231 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

Een paar dagen geleden wilde ik mezelf gaan snijden met een zakmes. Nu, drie dagen geleden herinnerde ik me dat ik in andere berichten had gezien dat zij het met een schaar deden. Ik deed het gewoon om te weten hoe het voelt, ik wilde het echt niet vaker doen. Ik draag heel vaak t-shirts met korte mouwen dus mijn ouders zouden weten wat ik deed als ik opeens enkel nog maar lange mouwen droeg. Ik heb dus nu een stuk of 5 kleine sneetjes op mijn pols onder mijn horloge.
Ik wilde het echt niet, het is niet dat ik mezelf wil straffen of vind dat ik het moet doen. Ik ben ook niet speciaal boos of verdrietig als ik het doe. Het is een soort van fascinerend gevoel, mezelf pijn doen. Ik doe het uit verveling, omdat ik gewoon nergens zin in heb en zodat ik afgeleid ben.

Ik heb nu alle scharen en zakmessen die ik in mijn kamer heb liggen op mijn ouders hun kamer verstopt zodat ik ze niet steeds weer zie liggen maar ik ben bang dat ik het toch weer ga doen. Ik durf ook niet aan iemand anders te vragen om ze te verstoppen want ik schaam me ervoor dat ik eraan heb toegegeven.

Ik ben gisteren naar een psycholoog geweest, maar dat was een intake-gesprek en mijn mama moest daar bij zijn. Ik wilde dat eigenlijk niet, want ik wil niet alles vertellen waar mijn mama bij is. Nu, in het begin moest ik wel een beetje vertellen, alles wat er gebeurd was, maar het was meer een gesprek met mijn mama dan met mij. Ik was echt teleurgesteld want ik had maanden gewacht op die afspraak en nu vroegen ze me om nog eens drie weken te wachten voordat de therapie zou beginnen. Ik was kwaad en gefrustreerd, ik kan geen weken meer wachten. Ik wil nu hulp en zij doen net alsof het allemaal wel meevalt, alsof ik niet in nood ben en alsof ik niet al zo lang op hulp zit te wachten.
Ik heb toen min of meer gezegd dat ik niet meer zo lang kon wachten en toen stelden zij voor om met de andere psycholoog die daar werkte een afspraak te maken en dat zou dan volgende week zijn. Maar toen zei mijn mama dus de hele tijd van 'Zou je dat nu wel doen?' en 'Je moet daar eerst goed over nadenken' en 'is het niet beter om bij dezelfde psycholoog te blijven', enz...

Ik kan het echt niet meer aan, ik ben kapot en ik wil hulp maar niemand luistert.


4 reacties

Hey Acton

 

Je hebt jezelf gesneden. Dit deed je als afleiding, uit verveling. Inmiddels heb je scherpe voorwerpen opgeborgen, wat een verstandige stap van je was. Ook had je een intakegesprek met een psycholoog, echter in het bijzijn van je mama. 

 

De psycholoog die je over drie weken zou zien; ken je die al? Voelde je je goed bij deze persoon? Naar een psycholoog gaan waar je een klik mee hebt is zeker nuttig, maar als je nu onmiddellijk hulp nodig hebt, kan het evenwel verstandig zijn om naar die andere psycholoog toe te gaan. Moest het niet klikken met die andere, kan je dan nog naar de oorspronkelijke psycholoog toe?

 

Vermeld de zelfbeschadiging gerust wanneer je therapie krijgt. Dat lijkt me namelijk geen detail om voor jezelf te houden. Bekijk in de tussentijd dit topic met gezonde alternatieven voor zelfbeschadiging gerust eens; wie weet zit er wat tussen waar je geholpen mee bent. 

 

Gr. Kenshin

Hey,

Ik kende die psycholoog nog niet, ik had maanden moeten wachten voor dit eerste gesprek. Ik weet niet of het klikte want ze sprak niet echt met mij dus misschien dat als ik alleen ga dat het wel klikt. Ik kan ook nog naar de andere als ik dat wil.

Acton

Hey

waarom/waarvoor wou je zo graag die afspraak bij de psycholoog voor het snijden of andere dingen? Je zo het een keer voorzichtig de je ouders kunnen zeggen en als je dat echt niet gaat is er niks anders als te wachten tot over 3 weken. Probeer tot die tijd geen dingen te doen waar je later spijt van krijg. Als je je weer een keertje verveeld probeer zo sterk te zijn en het niet te doen of ga YouTube Netflix of dat soort dingen kijken.

 

groetjes

In mijn ogen kan je kiezen: nu hulp met iemand die je niet kent, of over drie weken hulp met iemand waarmee je nog maar één gesprek gehad hebt. Heb je dringend hulp nodig, zou ik voor optie één gaan; meteen hulp. Hoe gaat het vandaag met je?

 

Gr. Kenshin

Reageer