schamen voor medicijnen

  • 10 June 2022
  • 4 reacties
  • 79 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Hee ik ga binnenkort uithuis in juli ergens en ik slik medicijnen en ik schaam me daarvoor als andere mensen het zien dat ik dat slik.. ik heb medicijnen voor me autisme en ik heb movicolon omdat ik anders heel erg buikpijn krijg enzovoort  en ik heb slaapillen en ik slik de pil en een allergie pil en ik schaam me voor me autisme medicijnen en movicolon ik ben bang dat mensen me gaan uitlachen en vragen waarvoor ik het gebruik maar ik wil niet dat ze het weten maar als dan een van die begeleiders het daar zegt als ik daar woon wil ik het liefst wegrennen want ben bang dat mensen me uitlachen 


4 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hoi,

Als een begeleider dat weet kan je gewoon zeggen dat je het niet leuk vind als het wordt gezegd. Maar eigenlijk is het helemaal niet raar dat je medicijnen hebt want zoveel mensen hebben dat. Als ik jou zou ontmoeten en zou weten dat je medicijnen hebt zou ik dat niet raar vinden ofzo. En als je echt niet wilt dat andere mensen zien dat je medicijnen slikt doe je dat alleen. Hopelijk help ik je een beetje.

Groetjes V

Reputatie 2
Badge +2

Ja ik ben bang als ze het gaan zeggen dat ik ga huilen op me kamer omdat ik me er  schaam ervoor ik voel me altijd zo raar als andere mensen het zien 

Je gaf in je andere topics aan dat je naar een woongroep gaat. Ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat de overgrote meerderheid zo niet iedereen daar ook medicatie gebruikt. Dat is ook helemaal niks om je voor te schamen. Als je daardoor beter voelt of beter functioneert, is het toch helemaal prima. Niemand anders heeft daar in principe iets mee te maken. Iedereen heeft zo zijn ding.

Badge

hey,

ik ben zelf iemand die ook veel medicatie moet nemen en in het begin schaamde ik me daar ook voor. Maar denk er aan dat is voor je gezondheid en dat is het belangrijkste. Ik durf nu mensen gewoon te zeggen waarom ik dat moet nemen want dat is wie ik ben en ik kan daar niks aan veranderen. Ik maak er nu soms zelfs grapjes over enzo. Ik hoop dat dit je een beetje heeft geholpen

Lisa x

Reageer