Skip to main content

Hoi ik wil graag weten hoe jullie ermee omgaan als je je heel erg schaamt of hebt geschaamd. Voor bijvoorbeeld een blunder of omdat je verschrikkelijk voor schut ging.  Hoe heb je dat verwerkt, hersteld en/of misschien juist positief gedraaid? 

Bedankt vast en groetjes

Sjammetje xxxx

ik denk dan meestal: eigenlijk is niemand er meer mee bezig dat ik een blunder maate. Wat waarschijnlijk ook echt zo is.

Jij bent toch ook niet meer bezig met de blunder van je vriend van vorige week?

Hoi ik  heb op zo'n moment zelf die schaamte best wel erg maar daarna merk je meestal dat niemamd er meer mee bezig is zoals @jaivy  terecht zegt.  En als iemand je dan nog wel aanspreekt of er om lacht is dat meestal goed bedoeld. En diegene die gemeen om je lacht is geen vriend en niet waard om je dan druk te maken zeg ik tegen mezelf.  Maar op schaammomenten zelf heb ik soms wel intense gevoelens van soort vernedering ofzo. Ligt er ook aan wat er gebeurd.Terwijl dat voor anderen helemaal niet geldt naar mij toe of naar jou. Maar dat zal wel gaan wennen ;) 

Groetjes liefs Julian X 

Meestal lach ik er gewoon om en doe ik alsof het mij niet uitmaakt dat ik iets doms deed, want ik heb altijd dat als iemand een blunder maakt en er gewoon zelfverzekerd mee omgaat en er gewoon om lacht, ik heb ook grappig vind. Dus ja dat probeer ik dan maar dat lukt niet altijd hè hè

Oja overdrijven helpt bij mij ook. 
doeiii groetjes Tai 🍀🍀🍀

Bedankt  jongens. Leuk om te weten. 

Ja dat is zeker zo @jaivy . Vaak maak je je zelf het drukste misschien omdat je dan niet wilt dat juist jou dat gebeurt. Wat je zegt is idd waar. @Julian12  ja klopt. En dat intense vernederende was je straf in de hoek zeker? Las ik in je topic.  Kan ik me voorstellen!  Ik zou me echt weken lang *** voelen.  Sterk dat je het zo verwerkte. En  @Tai6565  ja dat is een goeie xd. Gewoon mee lachen. Maar van binnen zou ik me nog wel generen ;)  top dat jullie zo open vertellen boys. Ik hoop op nog meer hihi. 

Sjammetje xxxxx

Hi,

als je je schaamt overdrijf je vaak. Terwijl anderen het meestal al vergeten zijn. Blijf jezelf, en probeer gewoon verder te gaan. Hoop dat je er niet te veel last van hebt!

Succes😁

Hoi Sjammetje. Ja klopt dat vooral  en nog dat ik een tijdje heel depressief was zorgde ook voor schaamte want niet stoer etc.  Dat was natuurlijk onzin maar het voelde zo. En het voor schut in die hoek staan heb ik via mijn 1e topic hier heel goed verwerkt 🙂 ik was toen net stiekem verliefd enzo haha. dus dat topic en reacties hielp enorm om het minder erg te vinden. Maar ik zou het toch niet graag nog eens willen, 2 x was genoeg ;)  hihi 

Groetjes liefs Julian X

Vaak is de rest het vergeten! 
maar waar schaam jij je voor? 
of was het een nieuwsgierigheid vraag? 

groetjes 

Mij_Niet_Gezien 

Hoi @Mij_niet_gezien  sorry had je vraag niet gezien.  Ik kwam op dit topic in 1e plaats doordat ik op school een rood gezicht kreeg toen ik onhandig struikelde en sommigen lachten.  Toen voelde ik me gegeneerd en ik dacht daarna aan een topic waarin Julian12 vertelde dat hij in een sportles in een sporthal met 3 klassen in de hoek moest staan zoals je wel es hoort dus handen op de rug en ogen naar de hoek. Toen dacht ik ja daar zou ik ook om kunnen lachen als ik dat zou zien,  maar je zal het maarzelf zijn. Dat verschil. En ook een verhaal van iemand die zich voor haar uiterlijk en gewicht schaamt. Dus toen was ik benieuwd naar hoe mensen met schaamte omgaan en ook waarom het zo verschilt met of het jezelf overkomt of dat je naar een ander kijkt. Dat was mijn reden eigenlijk :) 

Sjammetje xxxxx

Hee,

De tijd dat ik met heel erg schaamde voor iets schreef ik erover ik maakte poëzie en korte verhaaltjes. Heel soms sprak ik er over met een van me favoriete personen.

ik hoop dat een van die dingen je helpt

xxx Meisje

Reageer