Ruzie thuis

  • 24 December 2023
  • 4 reacties
  • 57 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Ik word altijd zo gek van geruzie thuis ik heb zelf bijna nooit  ruzie maar mijn ouders met mijn broer echt elke dag. We zaten net met zijn allen aan tafel met kerstavond. Nou me broer begon al meteen over gamen te beginnen en van mijn vader mag die niet gamen want ja hij vind dat die dat te veel  doet dus mijn broer meteen boos en alles bij elkaar schreeuwen en huilen ik word er zo gek van en daardoor hebben me ouders ook ruzie en dat hebben ze bijna altijd is het normaal als je familie vaak ruzie hebben?


4 reacties

Reputatie 3
Badge

Hey ik voel me echt zo slecht me familie zit nu al de hele tijd ruzie te maken met mijn broer omdat hij niet mag gamen. En ook al weet ik dat ik zelf niks heb gedaan en niets met die ruzie te maken word ik alsnog zo bang (waarvoor weet ik niet)  Mijn  familie heeft heel vaak ruzie ze praten dan heel luid en zijn boos.

Heeft iemand tips want nu zit ik maar gewoon op mijn kamer maar ik word er echt gestrest van.

Reputatie 4
Badge +1

Ik herken dit zo goed. Ik snap jou. Ik heb zelf ouders die heel heel veel ruziën en mijn zus maakt het nog erger. Net was er ook weer een grote ruzie en dan schreeuwt mijn moeder echt zo hard, soms springen de tranen in mijn ogen terwijl ik niks heb gedaan. 

Ik heb zelf ook last van stress en angst hierdoor, soms tril ik zelfs. Ik denk dat dit komt, omdat personen soms niet goed tegen conflicten kunnen en omdat je heel veel om ze geeft en daardoor bang bent dat ze gaan scheiden of ongelukkig zijn. Ook denk je of jij een probleem of last bent voor hun, dat heb ik in ieder geval zelf wel.

Ik wil even zeggen, dat dit helaas heel normaal is. Ieder huisje heeft zijn kruisje en er wordt achter gesloten deuren bij andere mensen ook veel geruziet.

mijn tip: Ik ga hierdoor ook vaak op mijn kamer zitten omdat ik er niet tegen kan, maar hier wordt mijn moeder nog bozer van. Ik zou na de ruzie naar je vader/moeder/broer toegaan en met hun apart praten over de situatie, dit kan jullie helpen om jezelf beter te voelen en meer open minded te worden. Soms ga ik dan naar mijn zus en dan praat ik wel 2 uur lang met haar erover en daarna voel ik mij een stuk beter en zij ook.

Ook is een goede tip om muziek op te zetten als er geruzie is en boven te gaan zitten. Dit kan je kalmeren en minder stress veroorzaken. Zo wordt je hopelijk meer afgeleid van de nare situatie, en ik spreek uit ervaring.

Als laatste is mijn tip om in de ruzie te mengen en te proberen om iets positiefs te zeggen of te helpen met oplossen. Zo luisteren de mensen hopelijk meer naar je en wordt de sfeer milder. 

Hopelijk heb je hier iets aan en ik wens je heel veel sterkte hiermee, en natuurlijk hopelijk een fijne kerst.

Liefs M

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Lara.12344 

We lezen dat je in een lastige situatie zit door de ruzie en spanning thuis. Je mag altijd met De Kindertelefoon bellen of chatten. We zijn elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bereikbaar via telefoonnummer 0800-0432 of www.kindertelefoon.nl  als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren of wilt praten hoe je ermee om kunt gaan.

Liefs

Fem, De Kindertelefoon

Reputatie 6
Badge +3

ik ga altijd op mijn kamer zitten met mijn deur op slot. of als ik echt bang wordt ga ik weg. gewoon een paar kilometer wandelen, meestal ben ik een uur weg. daarna is het meestal weer  in orde.  muziek luisteren is chill, maar heeft het wel het nadeel dat je niet hoort of iemand de trap op komt.

Reageer