Vraag

Ruzie oplossen terwijl ik echt heel erg boos ben

  • 6 February 2022
  • 5 reacties
  • 45 Bekeken

Reputatie 3
Badge

hoi mensen!

ik heb weer eens ruzie met mijn vriendin…

ik vind dat ze zich echt heel erg aanstelt en heel snel denkt dat ze er niet bij hoort, of dat iemand boos is of dat soort dingen. en dan word ze helemaal boos!

als ik dan ook boos word omdat ze onaardig doet, zeg ik perongeluk de waarheid en wat ik denk namelijk: je stelt je echt veel te snel aan en je moet eens aan anderen denken!

en ja…. dan word ze natuurlijk helemaal boos!

ik moet samen met haar naar dansles, alleen ik weet niet of ik dat wel wil, maar ik ken daar verder niemand dus ik durf ook niet alleen!

weet iemand wat ik moet doen? alv bedankt!

 

PS. ja sorry lange berichten zijn echt mijn ding...


5 reacties

Haii

Je kunt het haar zeggen, dat je geen ruzie met haar wilt. Je vriendin moet daartegen kunnen, I mean, je hebt een mening, en als die niet hetzelfde is als de hare moet ze dat gewoon kunnen accepteren. 

Je kunt haar wel zeggen dat ze altijd met je kan praten als het nodig is. Je kunt ook proberen duidelijk te maken dat het voor jou niet zo fijn is dat ze boos wordt op jou terwijl je niets misdaan hebt. Ik denk dat goed praten even een must is!

Haii

Je kunt het haar zeggen, dat je geen ruzie met haar wilt. Je vriendin moet daartegen kunnen, I mean, je hebt een mening, en als die niet hetzelfde is als de hare moet ze dat gewoon kunnen accepteren. 

Je kunt haar wel zeggen dat ze altijd met je kan praten als het nodig is. Je kunt ook proberen duidelijk te maken dat het voor jou niet zo fijn is dat ze boos wordt op jou terwijl je niets misdaan hebt. Ik denk dat goed praten even een must is!

Hey, Helemaal mee eens !  En jij hebt recht om jouw mening ook te geven.  Als je vrienden van elkaar bent kan je daar tegen. 🙂 misschien volgende keer als ze boos is dan zeg je nou ik laat je even,  dit doet me pijn dus laten we er later maar over praten.  Misschien heeft ze dan spijt. Of je zegt van”zie je dit is dus precies wat ik niet wou, waarom word je nou boos ? “ . En je hebt gelijk als je zegt dat ze aan anderen moet denken, dat doe jij dan dus ook.  En je mag haar best duidelijk maken dat ze veel leuker is als ze vriendelijk is dan boos.

Maar het is soms moeilijk, dat weet ik 🙂 je kan niet altijd zelf ook kalm blijven. 

Succes hoor !

Lieve groetjes Ellen -xxx-

PS zo lang is je bericht niet hoor haha, moet je sommige van mij eens zien :wink::kissing_closed_eyes:

Reputatie 3
Badge

bedankt mensen voor de hulp! ik heb haar een bericht gestuurd:

luister, ik weet niet meer helemaal hoe het nu verder moet, en ik heb online hulp gevraagd om onze ruzies te stoppen. gelukkig zijn er mensen die luisteren en aandacht geven. ik snap dat je het niet leuk vond wat ik zei, maar ik ervaar dingen anders dan jij en ik heb een eigen mening! als je dat niet kan, moet je die leren accepteren. als je ergens over wilt praten met mij da wacht ik hier op je, en luister… ik wil helemaal geen ruzie met jou!! dus ik hoop dat je dit accepteert en snel reageert!

 

dit stuurde ik 1 uur geleden alleen ze heeft het nog niet gezien, o ja en hebben jullie nog tips voor als ze me blokkeerd op whatsapp en tiktok? nu kon het nog via snapchat… maar volgende keer weet ik niet hoe ze dit gaat doen… wel bedankt voor de hulp! 🥰😊

 

lieve groet, mij!

Reputatie 4
Badge +1

Hey, Je kunt je als je alleen bent effe heel boos worden, maar doe dit niet tegen iemand.  Later kun je praten met je vriendin.  Je kunt het beste met ik vind... beginnen.  Eerst zeg je rustig wat er gebeurt is, zonder dat je je eigen mening te fel zegt.  Daarna zeg je hoe je je daarbij voelt en wat je wilt dat hieraan gebeurt.  

Maar voor je gaat praten laat je best een tijdje tussen,  dan lijkt vaak alles al een stuk minder erg.  

 

Veel liefs,  Appelbanaan 

bedankt mensen voor de hulp! ik heb haar een bericht gestuurd:

luister, ik weet niet meer helemaal hoe het nu verder moet, en ik heb online hulp gevraagd om onze ruzies te stoppen. gelukkig zijn er mensen die luisteren en aandacht geven. ik snap dat je het niet leuk vond wat ik zei, maar ik ervaar dingen anders dan jij en ik heb een eigen mening! als je dat niet kan, moet je die leren accepteren. als je ergens over wilt praten met mij da wacht ik hier op je, en luister… ik wil helemaal geen ruzie met jou!! dus ik hoop dat je dit accepteert en snel reageert!

 

dit stuurde ik 1 uur geleden alleen ze heeft het nog niet gezien, o ja en hebben jullie nog tips voor als ze me blokkeerd op whatsapp en tiktok? nu kon het nog via snapchat… maar volgende keer weet ik niet hoe ze dit gaat doen… wel bedankt voor de hulp! 🥰😊

 

lieve groet, mij!

Ik vind dat je dit heel verstandig hebt gedaan ! Als ze ja daarom blokt, ik wil niet te hard klinken maar dan zou ik gaan twijfelen of dat wel een vriendin is :blush:  jij laat heel redelijk zien dat je je goed opstelt en legt uit wat je voelt. Ik zou, als ik haar was,  jou meteen bellen en mn excuses aanbieden en het goed met je maken als ik dat was en kreeg ! Deed je goed ! Nouja wie weet reageert ze er goed op dat zou het fijnste zijn.

Lieve groetjes en veel succes !

Ellen -xxx-

Reageer