Vraag

Ruzie met mijn ouders en broertjes

  • 28 March 2021
  • 3 reacties
  • 91 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hoi! Mijn naam is (naam verwijderd door KT) en ik ben 13 jaar oud. Ik zit nu in vwo 2 en dat gaat heel goed. Het gaat dan ook niet om school, maar om thuis…

Ik heb twee lieve ouders en  (tekst verwijderd door KT) lieve jongere broertjes. Ik ben eigenlijk het probleem ☻︎. Ik houd me soms niet helemaal aan de regels. Ik laat mijn bakjes en bordjes op mijn kamer staan, ik laat mijn gordijnen dicht, ik maak mijn bed niet op. Ik wil het wel anders, maar als ik opsta dan heb ik daar gewoon nooit zin in en dan heb ik honger. Ik mag namelijk niet ontbijten voordat ik dat heb gedaan. Vaak doe ik het alsnog (oeps). 

Mijn vraag is hoe dat bij jullie thuis gaat. Hebben jullie regels voordat je mag ontbijten en heeft iemand tips hoe ik mijn ouders kan verassen door mijn kamer op te ruimen? Ook heb ik vaak ruzies met mijn broertjes. Ik ga dan naar hun kamer om te treiteren. Heeft iemand tips hoe ik die woede in mij ergens anders op kan uiten? 

Heel er bedankt! Vergeet niet dat je belangrijk bent en luister niet naar alle mensen op dit forum. Luister eerst naar je hart! Doeiii fijne dag!

ik heb er ook nog even een foto van de duin waar ik vanochtend over heen liep gefotografeerd. #islandlife lol


3 reacties

Hey daar!

Fijn om te horen dat het goed gaat op school!

Wij hebben bij mij thuis eigenlijk geen regels, alleen dat je je spullen achter je opruimt.

Je kan natuurlijk met je ouders afspreken dat je in plaats van voor het ontbijten na het ontbijten je kamer opruimt, zo kun je jezelf een beetje gemotiveerd houden als het niet voor het ontbijt lukt.

De woede is lastig, maar je kunt dat bijvoorbeeld uiten door elke ochtend een keer in je kussen te schreeuwen of iets dergelijks.

Groetjes!

Reputatie 3
Badge +1

Dank je wel! Ik vind het goede tips. Ik heb het er over gehad met mijn ouders om het na het eten te verplaatsen, maar dat wouden ze niet. Ik had net bedacht dat ik misschien wel een to-do lijstje kan maken. Denk jij dat dat helpt?

Hey daar!

Een to-do lijstje kan zeker helpen, zolang jij jezelf genoeg motiveerd om het gelijk bij het opstaan te doen is het goed. En laten we nou eerlijk zijn, als je het nou gelijk even snel doet als je opstaat heb je het ook maar gehad!

Groetjes!

Reageer