Vraag

ruzie in huis

  • 16 January 2022
  • 3 reacties
  • 51 Bekeken

Badge

hallo,ik ben xerra en ik ben 12 jaar

mijn moeder roept altijd tegen mij en mijn zus

ze slaat mij en rukt mijn zus op de grond 

ze word boos voor geen reden 

mijn zus en ik vinden dit echt niet leuk

ik wil er echt iets tegen doen

maar wat?...


3 reacties

Hey Xerra11,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Sterkte!

Evie (de Kindertelefoon)

Reputatie 5
Badge +2

Heyy,

 

Wat ellendig dat je in deze situatie zit.

Als je hulp nodig hebt kun je zoals @Evie C al zei de kindertelefoon bellen of met hun chatten. 

Een andere optie is om met iemand die je vertrouwt erover te praten. Denk hierbij aan een familielid, vriend of vriendin (hoewel het voor een jonger persoon misschien een beetje overweldigend is en dat die dan niet zo goed weet hoe die kan helpen), je mentor, een docent of iemand anders die je vertrouwen kan.

Dit kan heel lastig zijn, want je wilt je moeder vast niet in de problemen krijgen, maar het is voor jou en jouw zus vast fijner als jullie moeder hulp krijgt. 

Je kunt ook contact opnemen met Veilig Thuis via hun site (https://veiligthuis.nl/) of via de telefoon (0800-2000).

 

Veel sterkte, ThatGalacticRobot

Je kan met haar in gesprek gaan, misschien heeft ze een reden voor dit gedrag. Je kan ook als ze geen gesprek wil naar iemand die je vertrouwd! Die kan jou dan helpen. 

Reageer