Vraag

Raar dat ik niks voel?

  • 5 May 2021
  • 9 reacties
  • 111 Bekeken

Reputatie 6
Badge +12

Ik heb soms het gevoel dat ik niks voel, zeker op school… dan zegt iemand iets iets ergs en dan zeg ik maar oh jammer, maar in mijn hoofd voel ik er helemaal niks van. Dit heb ik ook met erg leuke dingen enzo. Soms probeer ik ook mezelf belangrijker/ beter te maken dan anderen en dan heb ik opeens een gevoelig ego. Is dat vreemd.


9 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hey TheShadowOfMortis,

Dat je soms niet alles voelt is opzich niet raar. Iedereen is anders. Als je jezelf eraan ergert of vindt dat het niet fijn is kan je het met iemand bespreken zoals de kindertelefoon of je ouders of een goede vriend(in). 
 

Dat je jezelf soms beter probeert te maken is ook niet heel erg. Iedereen heeft dat wel eens. Je moet wel een beetje zelfrespect hebben. Het is echt niet zo erg. Als het vaker gebeurt dan je wil kan je bedenken hoe je jezelf kan stoppen. Dat kan je ook met iemand bespreken.

Groetjes iemand.

Reputatie 6
Badge +12

Okay bedankt!

Reputatie 6
Badge +12

Het gebeurde de laatste tijd steeds vaker dat ik echt er helemaal niks van voel, maar nu gaat het de laatste laatste tijd wel beter.

Heey TheShadowOfMortis,

Misschien is het goed om allereerst onderscheid te maken tussen je gevoel en je gedachten/hoofd. Je hebt het namelijk eerst dat je het gevoel hebt dat je niks voelt en later heb je het erover dat je niks in je hoofd voelt. Zit daar voor jou ook verschil in?

Iedereen gaat er wat anders mee om, met de moeilijke maar ook de blije dingen. De een is meer empathisch ingesteld dan de ander. Het hoeft niet perse raar te zijn dat jij er niks bij voelt. Het kan te maken onder andere afhangen van plaats, persoon en onderwerp. Zo gaf je al aan dat het vaak op school hebt. Misschien heb je ook wel een bepaald idee over je school of over de mensen op school?

Wat bedoel je met dat je jezelf belangrijker maakt dan anderen? Op welke manier doe je dat? Dat je soms een gevoeliger ego hebt dat is in ieder geval zeker niet vreemd.

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 6
Badge +12

Heey TheShadowOfMortis,

Misschien is het goed om allereerst onderscheid te maken tussen je gevoel en je gedachten/hoofd. Je hebt het namelijk eerst dat je het gevoel hebt dat je niks voelt en later heb je het erover dat je niks in je hoofd voelt. Zit daar voor jou ook verschil in?

Daar heb ik eigenlijk niet echt over na gedacht, ik denk dat het allebei is. Ik kijk eigenlijk naar 1 ding als ik praat over gedachten/gevoel. Een ander ding noem ik spraak, dat is wat ik zeg zoals bijvoorbeeld jammer enzo.

Iedereen gaat er wat anders mee om, met de moeilijke maar ook de blije dingen. De een is meer empathisch ingesteld dan de ander. Het hoeft niet perse raar te zijn dat jij er niks bij voelt. Het kan te maken onder andere afhangen van plaats, persoon en onderwerp. Zo gaf je al aan dat het vaak op school hebt. Misschien heb je ook wel een bepaald idee over je school of over de mensen op school?

Wat bedoel je met dat je jezelf belangrijker maakt dan anderen? Op welke manier doe je dat? Dat je soms een gevoeliger ego hebt dat is in ieder geval zeker niet vreemd.

Door bijvoorbeeld mezelf ergens beter in laten lijken door er de hele tijd over op te scheppen… maar niet door de ander te kleineren.

Groetjes,
Simply Me

 

Heey,

Je mag best opscheppen hoor, zolang je er maar niet in overdrijft. Sowieso is het goed om daarin wel aan de ander te denken, maar dat doe je want je geeft aan de ander niet te kleineren.

Mag ik vragen waar je het meest tegen aanloopt of wat je verdere vraagstelling is?

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 6
Badge +12

-Onnodige quote verwijderd-

Het gene wat ik het minst leuk vind, is dat ik die emotie dus niet voel, en dan moet ik denken, wat zou ik zeggen als ik het voelde, wat voor die ander misschien ook overkomt als het boeit me niks maar ik moet iets terugzeggen. Dat weet ik niet zeker

Badge

ik heb dit ook het is heel raar 
ik ben gwn mn ziel aan verliezen ofzo 
ik heb geen emotie of gevoelens meer behalfe eenzaamheid en verdriet
ik heb geen medelijden meer en ik geef om niemand meer 
volgens mij hoort het bij de laatste faze van depressie (daar zit ik nu in)
maar het is niet raar(mijn mening)

 

Reputatie 6
Badge +12

ik heb dit ook het is heel raar 
ik ben gwn mn ziel aan verliezen ofzo 
ik heb geen emotie of gevoelens meer behalfe eenzaamheid en verdriet
ik heb geen medelijden meer en ik geef om niemand meer 
volgens mij hoort het bij de laatste faze van depressie (daar zit ik nu in)
maar het is niet raar(mijn mening)

 

😣 😓 sterkte!

Reageer