Vraag

problemen :D

  • 5 September 2021
  • 3 reacties
  • 158 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
  • Weet de weg
  • 48 reacties

Daar ben ik weer, joepie!!

 

Nou, ff voorstellen. Meisje van 13 jaar, zit net in de 3e (heb een klas overgeslagen). Zit op volleybal en paardrijden.

 

Ik heb de laatste 2 weken echt veel heftige moodswings. Ik ga legit van blij en gelukkig naar boos met zelfmoordgedachten. Heel zwart wit. Mijn gedachten zijn all over the place, het ene moment haat ik mijn vriendinnetje omdat ze zo vaak af wil spreken en het andere moment hou ik van haar uit t diepste van mijn hart. Ik heb dit spul opgezocht op google en t zegt dat het lijkt op symptomen van bpd, maar ja, google zegt dat je doodgaat als je een klein sneetje hebt dus ik denk niet dat het te vertrouwen is.

 

Het leuke deel: Mijn moeder problemen!

Ons mam vindt het heel leuk om me te manipuleren. Ze heeft heel vaak van die “Die keuze is echt slimmer, maar als jij zo dom wil zijn om de andere keuze te maken...” momenten. Ik ben al heel onzeker over keuzes die ik maak en denk altijd dat ik de verkeerde maak door mijn eigen gevoel te volgen, dus dit helpt niet echt. Ook zegt ze vaak dingen waardoor ik dagenlang ga twijfelen over wat ze nou daarmee bedoelde, voorbeeld: Volleybalkamp. Er was een jongen die ging gluren in de meidenbungalow terwijl wij daar aan het omkleden waren. Ik had dat aan de eettafel na het kamp thuis verteld, en ze reageerde: “het is kamp, dat is niet zo raar. Maakt toch niet uit, het is een tiener...”

Ik dacht meteen dat mama mijn privacy niet respecteerde, dat mijn privacy niet uitmaakt.

Gedachten sprongen naar het feit dat ze ook gewoon mijn kamer binnen stormt wanneer ze dat maar wil, ookal sta ik daar om te kleden. (we heben geen sloten op de slaapkamerdeuren). Nu wil ik niet meer omkleden in haar bijzijn

 

Dit is niet alles wat omgaat in t leven nu maar vgm wordt mijn verhaal een beetje te lang,

Als iemand tips heeft over ikweetnietwat, antwoord alsjeblieft! :)

 

~Nah.


3 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Heyy, 

als je je bericht langer wilt maken mag je dat altijd doen hoor! Ik vind dat juist fijn.

maar als ik het zo lees klinkt het niet echt goed te gaan met de band die je hebt met je moeder, ik zou kijken of je er met iemand over kan praten misschien kan dat wel hier bij de kindertelefoon. Want dat met die jongen vind ik een beetje raar, dat kan gewoon echt niet dat ligt niet aan tienerjaren. Je moeder zou je privacy moeten respecteren, dus ik zou proberen er met haar over te praten.

hopelijk heb je wat aan mijn tipss!

 

Reputatie 3
Badge +1

Heyy,

 

Zo fijn dat er iemand reageert whahah! En ja ga ik zeker doen, superbedankt voor t reageren!!

Reputatie 6
Badge +3

Hey Nah.,

Een verhaal of topic kan nooit te lang zijn!

Ik herken wel dat je het ene moment je heel fijn en het andere moment rot voelt. Ik weet er zelf niet echt iets tegen, behalve afleiding proberen te zoeken, maar dat kan niet op elk moment.

Het kan ook erg helpen om je gevoelens met iemand te delen die je echt vertrouwd. Dat kan je mentor, vertrouwenspersoon of vriend(in) zijn, of iemand anders. Zij zullen je vast wel begrijpen en kunnen je dan ook steunen.

Je zou het tegen je moeder kunnen vertellen dat je evt erg vervelen vindt dat ze zomaar je kamer binnenkomt end at je graag zou willen dat ze klopt.

Als je denkt dat je zelfmoord gaat plegen kan je altijd met 113 bellen of chatten. Dat kan je ook gewoon doen als je over je gevoelens wil praten. Zij kunnen je dan helpen en steunen.

Groetjes iemand.

Reageer