Pesten, depressie?

  • 12 May 2020
  • 5 reacties
  • 79 Bekeken

Badge

Hi, ik ben een meisje van 14 jaar en ik word gepest, denk ik? Het is meer cyber pesten, de twee meiden die het doen ken ik en ik was zelfs bevriend met ze maar op school in me gezicht durven ze niks te zeggen... Maar ik wil me niet naar beneden halen door zulke trieste mensen maar soms stapelt het op en raakt het me echt. Ik ben van mezelf een heel blij meisje maar soms dan denk ik toch dat ik een in depressie zak, ik heb t ook al één keer gehad. Maar het kunnen ook moment opnames zijn maar ik ben bang dat mensen vinden dat ik me aanstel. Iemand tips? <3


5 reacties

Hey Froukje

 

Wat naar dat je gepest wordt. Ja hoor: cyberpesten geldt even goed als pesten. Ik kan me voorstellen dat je hier ongelukkig van wordt, ook al ben je van jezelf een opgewekt meisje. Trouwens erg laf van die twee meisjes, dat ze enkel verborgen achter hun telefoon nare dingen tegen je durven zeggen. 

 

Denk je het pesten te durven melden? Dat kan bijvoorbeeld bij je mentor. Op die manier kan school met het pesten aan de slag. Je zou het ook aan je ouders kunnen vertellen, zodat deze je kunnen steunen. 

 

Let maar goed op jezelf. Denk je weer in een depressie te belanden, trek je best zo snel mogelijk aan de alarmbel. Praat bijvoorbeeld met iemand die je vertrouwt, zodat je er niet alleen voor staat. Zo zou je bijvoorbeeld terecht kunnen bij de schoolpsycholoog. 

 

Niemand zou horen zeggen dat je je aanstelt. Het is namelijk allesbehalve prettig om gepest te worden. Voel je je goed bij je mentor, en zou je je ouders in vertrouwen durven nemen? Bel of chat anders gerust eens met de Kindertelefoon, zodat je je hart anoniem kan luchten. 

 

Gr. Kenshin

Badge

Hi,

 

Ik heb t er al met m'n ouders over gehad, ik ben daar best open over maar die meiden zijn nu wel een beetje gestopt ook met me de hele tijd bellen enz maar verder kan ik er niet echt iets aan veranderen denk ik.

Hey Froukje

 

Goed dat je dit met je ouders besproken hebt. Vind je steun bij hen?

 

De meiden die je lastig vielen zijn gestopt met bellen enz. Doen ze verder nog dingen waar je last van hebt? Maar in ieder geval; alvast goed dat ze gestopt zijn met de hele tijd bellen. Wie weet is dat het begin van het afbouwen van het pesten. 

 

Gr. Kenshin

Badge

Hey Froukje,

Ik zit ook in zo'n situatie. Mijn vriendin gaat met andere meiden om en hun zeggen tegen haar dat ze me moet laten vallen. Ik voel me dan best verdrietig.  Ik schrijf alles op voor mezelf zodat ik er niet over ga piekeren (wat wel vaak gebeurt). Ik weet dat het lastig is maar vertel de meiden ook wat je er van vind. Dan beseffen ze ook wat ze hebben gedaan. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Als je nog tips voor mij hebt hoor ik het graag.

Groetjes 4ever_

Hey Froukje,

ik heb dit ook jaren lang gehad. Ik denk wel 5 jaar. Ik weet dat het een rot situatie is. Probeer er met iemand over te praten as dit voor jou helpt. Ga naar je mentor, een klasgenoot of vriend of vriendin of iemand uit de familie. Iemand die je vertrouwd. En praat over hoe je je voelt. Dit kan vaak wel eens helpen

Reageer