Persoon om mee te praten...

  • 2 February 2019
  • 3 reacties
  • 67 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb niet echt iemand om mee te praten..
Ik ga wel om de 2 weken naar mijn psychiater.
Maar ik weet niet maar praten helpt niet meer..
De eerste 2 keer wel maar daarna was dat goed gevoel weg...
En nu altijd wanneer ik over mijn problemen praat maakt het het erger...

3 reacties

Hoi

Ik heb niet echt iemand om mee te praten..

Heb je geen docent op school waar je je fijn bij voeld?

Ik ga wel om de 2 weken naar mijn psychiater.
Maar ik weet niet maar praten helpt niet meer..
De eerste 2 keer wel maar daarna was dat goed gevoel weg...

Vertrouw jij je psycholoog?

En nu altijd wanneer ik over mijn problemen praat maakt het het erger...

Ik heb als ik mijn problemen uit spreek dat ze dan 'echt' worden. Dus in eens hard binnen komen dat het zo is. Heb jij dat ook?

Ik weet niet echt hoe ik je kan helpen. Je mag natuurlijk hier je problemen delen misschien kan je dan advies krijgen of iets dergelijks.

Groetjes
Bella
Hoi

Je hebt het gevoel dat praten niet meer helpt. Denk je dat het je zou kunnen helpen om met iemand anders te praten, zoals Bellablue voorstelde? Die persoon kan een hulpverlener zijn, maar dat hoeft niet per se. Het belangrijkste is dat je je goed voelt bij die persoon. Voor een anoniem gesprek kan je terecht bij de KinderTelefoon.

Groetjes
Kenshin
Hoi,

Je hebt niemand om mee te praten. Je hebt wel een psychiater, maar met hem/haar praten helpt eigenlijk niet meer.

Heb je iemand in gedachten waarmee je zou willen praten? Een vriend(in), een docent(e) of iemand uit je familie? Het is oké om één van hen aan te spreken en een gesprek te starten, ook al praat je met een psychiater.

Je kan de Kindertelefoon natuurlijk ook altijd bereiken via de chat of telefonisch op 0800 0432. Zij willen altijd naar je luisteren :)

Verder denk ik dat het goed is om bij je psychiater aan te geven dat het niet helpt om met hem/haar te praten en dat het alles eigenlijk alleen maar erger maakt. Jullie kunnen dan samen kijken waardoor dat komt en wat jullie kunnen doen om ervoor te zorgen dat de gesprekken wel weer helpen.

Als ik het mag vragen, waarvoor loop je bij een psychiater? Gebruik je medicatie?

Ik hoop dat je wel bereid bent om het praten nog een kans te geven, eventueel bij iemand anders. Vaak werkt iets niet, omdat je niet met de juiste persoon aan het praten bent. Het is belangrijk dat je je helemaal oké voelt bij je psychiater. Heb jij dat?

Gr. Pin

Reageer