Vraag

Paniekaanvallen na hersenschudding?

  • 27 October 2023
  • 3 reacties
  • 72 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi,

Ik ben afgelopen zomer flauwgevallen, wat niet raar is voor mij, aangezien het in de familie zit en ik het vaker heb gehad. Maar deze keer kwam ik verkeerd terecht en heb ik nu een hersenschudding. Ik heb hier dagelijks nogsteeds last van. Zoals overprikkelt raken. Op momenten dat ik overprikkelt raak krijg ik vaak last van benauwdheid, kortademigheid en wordt ik wat emotioneler. Ik raak dan helemaal in paniek en ren snel naar een rustige plek waar ik weer op adem kan komen. Zijn dit paniekaanvallen? Ik heb gekeken, maar ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik helemaal niet kon ademen. Dus vandaar de vraag. Ook durf ik het niet aan m'n ouders te vertellen. Ik zou wel naar een psycholoog willen, maar mijn ouders vinden dat soort dingen onzin. Iemand tips?

Groetjess


3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hooi, ik heb zelf geen ervaring met paniekaanvallen. Misschien dat iemand met meer ervaring hierop reageert?

Ik denk dat het belangrijk is om dit aan je ouders te vertellen, want bij een vriendin van mij werd door een paniekaanval naar het ziekenhuis gestuurd, omdat de dokter niet wist over haar paniekaanvallen en dachten dat ze een hartaandoening had en bijna doodging. Klinkt natuurlijk als een leugen maar het is de waarheid. 

Dus: vertel het aan je ouders, zodat je fatsoenlijk kan worden geholpen. 

Succes, sterkte en groetjes!!

Reputatie 6
Badge +3

Hoi@idk.anoniem.07025.

Het kan aan verschillende dingen liggen het kunnen paniek aanvallen zijn. Kan ook een oorzaak van autisme zijn. Je kan ook naar een vertrouwenspersoon op je school gaan. Kun je misschien in een van de rustigere plekken te gaan zitten.

Groetjes @SadLightbulb 

Reputatie 7
Badge +12

Hey!  Wat vervelend voor jou, misschien kun je iets met deze link? Ik zag een keer dat @Tartan14  deze site  als tip gaf en misschien kun je er wat mee. En anders zou ik zeker naar de huisarts gaan en bespreken wat je het beste kan doen!  Succes ! :)

Liefs Tover xxx

https://nl.wikihow.com/Omgaan-met-een-paniekaanval

Reageer