Vraag

paniekaanvallen

  • 23 June 2020
  • 4 reacties
  • 86 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

haii,

Ik heb vaak last van extreme paniek aanvallen waarbij ik niet alleen hyperventileer maar ook dingen kapot maak en moet maken. Ik ben op zo'n punt dan echt ontzettend sterk en kan ik makkelijk veel dingen kapot scheuren zoals etuis en foto's. Ook doe ik mezelf soms pijn zoals met mijn nagels mijn huid in gaan. Of ik ga zelfmoord proberen te plegen ( ik heb aantal keer geprobeerd, maar ik durf het gewoon niet) mijn afscheidsbrief is sowieso al wel geschreven. Maar mijzelf pijn doen vind ik niet eens zo erg maar op het moment dat ik zo'n paniek aanval heb en mijn hond of kat is bijvoorbeeld bij me dan gooi ik ze letterlijk mijn kamer uit (niet extreem hard hoor) maar alsnog schrik ik hier altijd het meeste van want dat zijn echt mijn baby's. Hebben jullie tips?


4 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Ik denk dat je je ouders erover moet vertellen en naar therapie moet gaan of zoiets. Dit is zeker weten niet goed (ik maak me in tegenstelling tot jou wel zorgen om het feit dat je jezelf pijn doet, want dat is echt niet goed). Hoe eng het ook is, je moet hier echt hulp voor zoeken want erger moet het niet worden. remember: het is niet zwak, het is juist sterk om hulp te vragen

Ik geloof in ie ♡ 

Reputatie 2
Badge +1

Hoi @Fleurtje186 ,

Wat naar zeg! Heb je het er met ouders of vrienden al over gehad? Nee? doe het dan! Mensen moeten dit weten zo kunnen ze je helpen. Durf je het niet? Probeer het op te schrijven en dan de brief bijvoorbeeld in de keuken te leggen en dan komt je vader/ moeder (als je die hebt) m wel tegen. Je kunt ook even met de kindertelefoon bellen of chatten. Lijkt je dat wat? Eigenlijks komt dit er op neer dat je hulp moet gaan zoeken! Doe dit niet over een week of over een paar dagen. Het liefst vandaag nog!

Ik hoop dat dit je helpt!
Groetjes mij

Hey Fleurtje186

 

Wat naar dat je last hebt van heftige paniekaanvallen, en dat je aan zelfmoord denkt. Niet prettig allemaal. 

 

Zoals miaomiao en Anoniemhulpje hierboven al voorstelden, ga je hiermee best naar iemand toe. Ik kan me voorstellen dat dat niet evident is, maar gezien de ernst van jouw paniekaanvallen en de gedachten waar je mee zit, lijkt het me nuttig om iemand aan je zij te hebben die je kan helpen en steunen. 

 

Heb je iemand in gedachten waar je bij terecht kan? Een vertrouwenspersoon op school bijvoorbeeld, een familielid, of de huisarts? Al deze kunnen je steunen, en zijn er om je te helpen. Blijf hier alsjeblieft niet op je eentje mee zitten. 

 

Ook als alles er momenteel erg duister uitziet, kan het beteren. Dat heb ik de harde weg ondervonden. Ik heb ook erg diep gezeten, maar ben uit dat dal kunnen kruipen. Bij momenten zak ik er weer een beetje in, maar terug uit dat dal krabbelen lukt steeds vlotter. 

 

Denk je eens een kijkje te kunnen nemen op de site van 113? Daar kan je onder andere chatten met een vrijwilliger, die jou door moeilijke momenten heen kan gidsen. Ook op momenten dat je de neiging hebt om jezelf pijn te doen, kan je er terecht. 

 

Ten slotte geef ik graag dit topic nog even door. Daarin staan namelijk een hoop gezonde alternatieven opgesomd voor zelfbeschadiging. Je zou bijvoorbeeld je vuist in een kussen kunnen rammen, of op een papiertje neer kribbelen wat er in je omgaat. Dat papiertje kan je achteraf verscheuren, als je dat wenst. 

 

Gr. Kenshin

Hallo! Wat naar ): wat ik altijd doe bij paniekaanvallen is dat ik een soort van mediteer en een natuur geluidje van YouTube neerzet. Dat maakt me heel rustig. Gewoon ogen dicht en focussen op je lichaam en het geluid! En ja. Als het niet beter wordt dan zou ik een therapeut inzetten

Reageer