paniek en zelf beschadiging

  • 12 June 2023
  • 5 reacties
  • 93 Bekeken

Badge

Ik heb zelf heel erg veel last van stress en paniekaanvallen. Ik ben bang van mezelf geworden. Gelukkig heb ik het hierover we met mijn mentor over gehad, maar ik heb het gevoel dat zij mij niet begrijpt. K heb mezelf een x gesneden en nu kan ik moeilijk stoppen. Mijn vriendin zegt dat ik het niet moet doen en dat er altijd een andere uitweg is, maar daar twijfel ik soms aan. Ik heb ook nog met een andere docent gepraat en die weet ook dingen over het snijden. Ze wilt nu dat ik hulp ga zoeken, maar ik ben zo bang. Ik ken mezelf niet meer. Ik weet op dit punt niet meer wat ik moet doen. Ik denk wekelijks of het leven nog wel nut heeft. De mensen kunnen toch wel zonder mij, ik ben alleen maar een blok aan hun been…


5 reacties

Goed dat je wel met iemand hebt gesproken, je kan altijd contact opnemen met 113 zelfmoordpreventie want zij luisteren en helpen je! Zou dit toch ook vertellen tegen je ouders, want dit is best groot om zelf mee te blijven lopen en je ouders kunnen je hiermee echt verder helpen. Uiteindelijk kan iedereen zonder iemand, maar de vraag is willen we dat? Dus zoek aub hulp.

Reputatie 6
Badge +4

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Zoals @TikTak al zei kun je ook contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Je krijgt goede adviezen van die docent. Je hoeft dit niet alleen te doen. Accepteer hulp van anderen, je hebt het echt nodig nu en je bent het waard.

Badge

Goed dat je wel met iemand hebt gesproken, je kan altijd contact opnemen met 113 zelfmoordpreventie want zij luisteren en helpen je! Zou dit toch ook vertellen tegen je ouders, want dit is best groot om zelf mee te blijven lopen en je ouders kunnen je hiermee echt verder helpen. Uiteindelijk kan iedereen zonder iemand, maar de vraag is willen we dat? Dus zoek aub hulp.

Ik vind het persoonlijk heel moeilijk om dit gesprek aan te gaan met mijn ouders, ook al wordt door mensen geadviseerd om het wel te doen. Ik denk dat ik daar nog niet klaar voor ben. Ik ga proberen hulp te zoeken. Mensen maken zich zoveel zorgen, ik heb niet door dat het zo erg gaat. Bedankt voor je steun❤️‍🩹

Reputatie 2
Badge

Heyy meiss,

Wow, dat is allemaal wel heftig zeg. Als eerste is het goed dat je het met je mentor hebt gedeeld, maar luister ook naar je gevoel. Als jij denkt dat ze het niet begrijpt dan zou ik ook zeker met iemand anders erover praten. Als je het niet fijn vindt om het met je ouders erover te hebben is het oke, er zijn altijd andere mensen waar je mee erover kan praten! Het belangrijkste is dat je wel hulp zoekt. Het is eng, maar je hebt het nodig en je verdient het echt. Je bent echt een sterke meid, maar dat betekent niet dat je hier in je eentje mee om hoeft te gaan. Je hebt alsnog hulp nodig en dat verdien je ook! Je bent geen last voor iemand, ook niet als je om hulp vraagt. 

Je bent echt heel goed bezig dus houd je sterk en blijf hulp zoeken, ook dit komt echt goed dat beloof ik je <33 

Heel veel liefss

Dominoz ❤️

 

Badge

Heyy meiss,

Wow, dat is allemaal wel heftig zeg. Als eerste is het goed dat je het met je mentor hebt gedeeld, maar luister ook naar je gevoel. Als jij denkt dat ze het niet begrijpt dan zou ik ook zeker met iemand anders erover praten. Als je het niet fijn vindt om het met je ouders erover te hebben is het oke, er zijn altijd andere mensen waar je mee erover kan praten! Het belangrijkste is dat je wel hulp zoekt. Het is eng, maar je hebt het nodig en je verdient het echt. Je bent echt een sterke meid, maar dat betekent niet dat je hier in je eentje mee om hoeft te gaan. Je hebt alsnog hulp nodig en dat verdien je ook! Je bent geen last voor iemand, ook niet als je om hulp vraagt. 

Je bent echt heel goed bezig dus houd je sterk en blijf hulp zoeken, ook dit komt echt goed dat beloof ik je <33 

Heel veel liefss

Dominoz ❤️

 

Ik ben bang dat als ik hulp ga zoeken, dat ze dan het hele verhaal aan mijn mentor gaan vertellen en dat ze het ook aan mijn ouders gaan zeggen. Dat is op dit moment een van de dingen die mij tegen houd. Ik blijf alleen wel een slecht zelfbeeld hebben en heb het gevoel dat er maar twee personen zijn die mij echt begrijpen. Alleen gaat 1 van die twee op dit moment door een heftige periode waardoor ik nu twee weken zonder haar gesprekken heb gehad. Ik merk dat het me onderuit haalt. 

Reageer