ouders zijn irritant

  • 21 August 2018
  • 1 reactie
  • 67 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik ben een meisje van 15 en ik ga naar 4vwo, het is nu zomervakantie trouwens. in mijn klas heb ik eigenlijk maar 1 echte vriendin maar op school zit zij de hele tijd op haar mobiel omdat ze van die fan accounts heeft voor een serie en daar chat ze de hele tijd met andere fan accounts in de pauze en praat ze eigenlijk niet echt met mij. volgend jaar kom ik eigenlijk bij veel dezelfde mensen in de klas. er zijn heel veel groepjes al gevormd en soms is het zo dat andere mensen mij wel aardig vinden maar mijn vriendin niet echt. ik heb het idee dat als ik in 4vwo ook weer met haar omga, dat ik niet echt nieuwe vrienden ga krijgen omdat zij nooit echt heel open doet tegen andere mensen of mensen vinden haar irritant. daarom heb ik ook niet echt andere vrienden. wel iemand van de basisschool waar ik soms nog mee afspreek maar zij is helemaal populair geworden dus ik ben altijd degene die vraagt om af te spreken en ze heeft bijna nooit tijd en ik heb het idee alsof ze niet perse mij als vriendin wilt om ook mee af te spreken. verder is er niemand waarmee ik afspreek en daarom zitten mijn ouders de hele tijd te zeggen of ik nog plannen heb vooral in de vakantie en dat vind ik persoonlijk heel irritant omdat ik dus niet heel veel vrienden heb en ik ben best wel introvert dus ik vind het niet zo erg om thuis niet met mensen af te spreken maar mijn vader zit de hele tijd te zeggen om te gaan stappen met vrienden ofzo en leuke dingen te gaan doen maar ik heb niet echt iemand om dat mee te doen maar ik wil niet echt zeggen tegen mn ouders dat ik geen vrienden heb.

1 reactie

Hey

Je ouders hebben het de hele tijd over uitgaan, terwijl je niet goed weet met wie je precies kan uitgaan. Ik kan me voorstellen dat die opmerkingen van je ouders best vervelend zijn.

Als je zin hebt, zou je met die ene vriendin kunnen afspreken. Desnoods gaan jullie naar het zwembad, waar je je telefoon moeilijk bij je kan houden.

Sommige mensen vinden jou aardig, maar je vriendin niet echt. Als je vriendin in de pauze druk is met chatten, zou je bij die andere mensen kunnen gaan zitten.

Best jammer dat je het gevoel hebt door haar minder kans te hebben tot het maken van nieuwe vrienden. Probeer maar om andere vrienden te maken. Je vriendin moet begrijpen dat het normaal is dat jij andere vrienden zoekt, als zij tijdens de pauzes vooral met haar chatvrienden bezig is.

Groetjes
Kenshin

Reageer