Vraag

ouders laten mij niet testen..

  • 29 June 2021
  • 4 reacties
  • 116 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoi allemaal!

Dit is inmidels mijn 3e topic en korte tijd en ik wil alleen fftjes zeggen dat ik me niet probeer aan te stellen maar dat ik alleen veel antwoorden zoek :p

 

Door naar de vraag: zoals de titel al zegt laten mijn ouders me niet testen, nu heb ik het niet over een corona test of iets dergelijks maar ik heb het over: ADHD, Anxiety dat soort dingen

 

Ik doe online wel is van die tests en krijg vaak hetzelfde resultaat alleen zoals de meeste weten is dat geen echte verklaring (hoe dat ook heet)!

"Speciaal voor jullie" heb ik nog een paar tests gedaan en hier zijn de uitkomsten..

 

 

Nou ADHD en Social anxiety zijn allebij wel hele brede onderwerpen en ik weet zeker dat het bij mij niet zo ernstig is. Maar wat ik wel weet is dat ik me tijdens: toetsen, uitleg, werk, huiswerk, etc. etc. Weinig tot geen concentratie heb.. 

Dat was vooral over het ADHD stukje nu over de social anxiety (jaja het verhaal is nog niet klaar)

Er valt hier weinig over uit te leggen.. (bijna iedereen weet wat het is en wat het doet.. bij mij zijn vooral de aspecten: openbaar spreken (denk aan presentatie dat soort dingen) niet te doen ik zweet me helemaal leeg en ik stotter er op los. ik ben 1 x flauwgevallen van de zenuwen tijdens een (volgens docent leuke) presentatie.. ook als ik word uitgenodigd bij vrienden ga ik er 9 van de 10 x niet heen doordat ik me daar helemaal niet op mijn gemak voel en begin te stotteren ;-; schaam ik me natuurlijk helemaal kapot van maargoed 😅 het rare is dus tijdens mijn werk heb ik er (bijna) geen last van! Ik doe dan ook geen kassa enzo maargoed..

Mijn vraag is dus hoe krijg ik mijn ouders zover mij naar de huisarts te rijden en me een paar tests te laten doen..

Alvast bedankt voor de reacties!                               En heel erg bedankt voor het lezen van dit ontzettend lange "boek"                                          Durpyy :)

 

PS: waarschijnlijk laten mijn ouders me niet testen om me te irriteren. we hebben dus geen goede band en zij doen er ook niks aan ja slechter en slechter maken. Het is thuis echt niet te verdragen, als ik dan op mn kamer zit zoals ze graag willen is het ook niet goed want dan doe ik niets :-:


4 reacties

Heyy

 

Dit is inmidels mijn 3e topic en korte tijd en ik wil alleen fftjes zeggen dat ik me niet probeer aan te stellen maar dat ik alleen veel antwoorden zoek :p

Je mag hier zoveel topic’s maken als je wilt en we weten echt dat je je niet aanstelt hoor😉

 

Even kort samengevat. Je vermoed dat je ADHD hebt en mogelijk een social anxiety en wilt daar een diagnose voor, maar je ouders werken niet mee.

 

Probeer eens op een moment waarin de sfeer wat rustiger is een gesprekje met je ouders te voeren waarin je uitlegt dat je naar de huisarts wilt omdat je vermoed dat je dit hebt. Probeer het dan op een rustige en duidelijk toon uit te leggen. Hopelijk werken je ouders dan beter mee! Ook kan je een brief schrijven aan je ouders waar je dit op schrijft en die geven misschien is dat iets makkelijker. Als je ouders niet mee werken kan je ook een gesprekje met je mentor nemen en deze vermoedens bij hem/haar uitspreken. Dan kan je mentor je denk ik ook wel helpen om ook je ouders mogelijk over te halen om met jou naar de huisarts te gaan.

 

Ik wou je ook nog even wat vertellen over hoe een diagnose voor bijvoorbeeld ADHD word gesteld. Er is volgens mij niet 1 vaste test. Waarschijnlijk stuurt de huisarts jullie door naar een psycholoog. Die gaat dan verder kijken met jullie en de psycholoog mag een diagnose stellen. Hoe dat exact gaat weet ik niet precies.

 

Groetjes van mij!

Reputatie 2
Badge +1

Heel erg bedankt! Ik ga proberen om t te vragen ookal is er thuis nooit echt een hele relaxte sfeer 🤧 proberen waard! 

 

Thanks!!             Durpyy :)

Heyy Durpyy👋 

Heel erg bedankt! Ik ga proberen om t te vragen ookal is er thuis nooit echt een hele relaxte sfeer 🤧 proberen waard!


Hmm dat is wel vervelend zeg.. Je ouders doen wel oke tegen je? Als je je onveilig voelt thuis kan je contact opnemen met veiligthuis. Ik weet niet of het zo erg is, maar ik wou het nog wel even benoemen🙂

Telefoonnummer veiligthuis > 0800-2000

 

Als je ouders echt niet willen meewerken kan je de 1e afspraak ook alleen naar de huisarts gaan of je vraagt of er een ander familielid mee wilt? Als je 16+ bent heb je ook recht om jezelf aan te melden voor bepaalde behandelingen of onderzoeken en dan kan je dat als het goed is ook zonder toestemming van je ouders doen. 
 

Groetjes van mij!

Reputatie 2
Badge +1

-Onnodige quotes verwijderd-

(Off topic) nee helaas is t thuis altijw wel raak dan is de afwas niet gedaan een kliko niet bij de straat, niet gestofzogen, telang tv gekeken..

Het is geen slaan ofzo maar het is wel mentale mishandeling (als ik t zo mag noemen?) Ze dreigen altijd met van alles en nog wat zoals uit huis zetting, telefoon kapot gooien.. blijkbaar zijn ze gek genoeg dat te doen aangezien ze mijn schoollaptop de trap al hebben af gegooid 😬 uithuiszetting klinkt zo verkeerd nog niet lmao

 

Durpyy 

Reageer