Skip to main content

oude Vrouw spreekt mij aan, wat moest ik zeggen

• October 28, 2025
  • 9 reacties
  • 112 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

Was naar de bibliotheek gefietst met mn moeder. Leuk hoor. Toen op de terugweg wilde ik gewoon een fijne route nemen ergens bovenlangs, geen verkeer dat vind ik fijn want dat is eigenlijk wat te druk voor mij. Daar fiets ik dus heen. Dan staat er een oude vrouw, sorry hoor ze zag er echt oud uit, met een heel dom klein hondje. Al die ouwe vrouwtjes hebben zo'n hondje 😆

Dan gaat zij zeggen: "Het is hier geen fietspad hoor." 

Ik: "Uhhh... ok." Als het om dat soort dingen gaat ben ik n beetje verlegen xD. Nou ja weet niet wat ik moet zeggen is beter. Goed.

Ik fiets door. Gaat die vrouw roepen "Het is hier een voetpad!" Mijn moeder had gezegd dat ik gewoon door mocht fietsen dus dat deed ik. Die vrouw riep nog wat dingen (niks positiefs iig)

Het bleef eigenlijk best hangen in mijn hoofd en ik weet niet echt wat ik moest doen... Ik weet het het is nu al voorbij maar toch. 

Ik ben niet eens zo'n rot joch met een fatbike die veel te hard rijdt! Ben gewoon onschuldig en voorzichtig…

Wat had ik moeten doen? Wat zouden jullie hebben gedaan? Heb ik het juiste gedaan? 

Sorry dat ik er zo'n "ding" van maak 😕

Liefs, XXX Yusa 

9 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 29, 2025

Dat klinkt echt ongemakkelijk! Maar je hebt gewoon gedaan wat goed voelde voor jou, en dat is prima! Soms kun je gewoon niet goed reageren op zo'n moment, vooral als iemand zo boos tegen je doet. Als je gewoon doorfietste omdat je moeder zei dat je dat mocht, dan heb je echt niks verkeerd gedaan. 

xx liefs Wolf 🐺

armydreamerss
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • October 29, 2025

Dat soort mensen hebben gewoon geen leven en hebben niks beters te doen, gewoon negeren

Phoenix
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • October 29, 2025

Ik had waarschijnlijk het zelfde gedaan zolang je maar voorzichtig fietst is het helemaal prima 

en die oude vrouwtjes zeuren vaak ook wel veel 

Doe vooral wat voor jou fijn voelt 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 29, 2025

Hey! Ik herken jouw gevoel. Ik had ook zoiets, kijk maar https://forum.kindertelefoon.nl/emotionele-problemen-en-gevoelens-29/positief-denken-over-mensen-97947

Precies jouw ervaring. Het komt vervelend over als mensen zo doen. Ik had er ook een tijdje last van maar je weet voor jezelf dat je goed zat en niks verkeerds hebt gedaan. Dus je hoeft je er niet schuldig over te voelen en niet te twijfelen hoor 😘 

Liefs, Tover xxx 

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 29, 2025

Ik heb dit ook wel eens gehad, was de eerste keer naar het winkelcentrum en fietste aan de verkeerde kant van de weg. Werd letterlijk opgehouden door z’on oud vrouwtje ,(HET ZIJN ALTIJD DE OUDE VROUWTJES TRUST)  en werd door haar gedwongen om de weg over te steken, we waren niet op het zebrapad. Ik was echt een schcijtluis, dus ik deed dat. Nu zou ik gewoon mijn middelvinger opsteken en negeren. (Ik ben echt niet aso maar ben wel erg eigenwijs soms💔)

Maar echt, maak je je geen zorgen over die oma’s johhh… ze doen niks anders dan klagen!

Liefs Misty!

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 30, 2025

Hoi, soms doen mensen zo naar. Het klinkt precies als Tover zijn verhaal idd.  Het beste is het maar laten gaan. Je doet niets aan hun humeur en je kent haar niet. Ik snap zeker dat het niet leuk is maar het is niet waard dat jij er mee gaat zitten. Bij Tover was het een buurman en ook een lerares, die gaf hem nog straf ook,  je moet maar denken, dat kan deze mevrouw niet 😉 Je hebt verder niets met haar van doen.  

Groetjes Tjempie xxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • October 31, 2025

Hoi iedereen! Ik had gezien dat ik nog helemaal niet weer heb gereageerd! 

@Tover01 ik heb ook jouw verhaal daar gelezen! Echt vervelend!

Nu zou ik gewoon mijn middelvinger opsteken en negeren. (Ik ben echt niet aso maar ben wel erg eigenwijs soms💔)

Wow! Wou dat ik dat durfde 🫢 

Mijn zus maakte nog wel deze opmerking waardoor we een halfuur lagen te lachen: "Die vrouw hoort straks zelf bij het voetpad!"

ik heb nog niet op iedereen gereageerd maar ben met elke reactie even blij

Liefs xxx Yusa 

Arclight22
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 31, 2025

Voel je je niet schuldig hoor heb je alleen maar jezelf ermee. Die oude vrouw moet gwn wat fatsoenlijker praten tegen jou en niet meteen zo gaan schreeuwen en moeilijk doen 

Tandenborstel
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • November 4, 2025

Hallooootjes! Ik snap precies waar je het over hebt! Dan komen er dat soort oude mensen naar je toe en ze zeggen zoiets van ´de jeugd van tegenwoordig´ ´geen rekening met ouderen hebben´ ´respectloos´ EURGGG gek word ik ervan 💔 natuurlijk snap ik dat je je verlegen voelt, maar die mensen moeten stoppen met te zeiken 💔 volgende keer kan je bijvoorbeeld iets zeggen van: Mevrouw, mijn zogezegde excuses voor hier rijden, maar ik moet gaan SALUUT! 😛 en dan rijd je gewoon weg 😆

​​​​​​​-Tandenborstel :3