Vraag

Opname

  • 10 March 2018
  • 4 reacties
  • 160 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Is het raar dat ik heel graag opgenomen wil worden in een kliniek voor Angst/Depressie ?

4 reacties

Hoi,

Nee hoor. Als je opgenomen wilt worden, betekent dat dat je beter wilt worden. Daar is niks vreemds aan.

Heb je momenteel hulpverlening? Zou je met hen kunnen overleggen of een opname een optie is? Misschien is het sowieso wel handig om er een keertje met je ouders over te praten. Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je jonger bent dan 16, moeten je ouders altijd toestemming geven voor behandelingen.

Als je nog geen hulpverlening hebt, is het een goede eerste stap om naar je huisarts te gaan.

Gr. Pin
Ik ben nu ongeveer 2 maanden geleden gestopt met therapie omdat "het zo goed ging", nou is dit volledig mijn eigen schuld omdat ik de waarheid niet durf te vertellen maartoch. Ik ben nu 15 trouwens. Bedankt voor je reactie !!
Ik heb hetzelfde meegemaakt, ik ben gestopt met therapie omdat ik er geen zin meer in had en het 'goed genoeg' ging om te stoppen. 2 weken later had ik eigenlijk al weer hulp nodig.

Het is niet erg om dan weer te zeggen: 'het gaat toch niet, kunnen jullie me weer helpen?' Dat is juist heel knap om toe te geven.

Gr. Pin
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Het is inderdaad niet zo gek dat je opgenomen wilt worden.

Ben je al een keer eerder opgenomen geworden? Of zou dit de eerste keer zijn?

Ik ben 2 weken opgenomen. En om heel eerlijk te zijn heb ik na de eerste week veel gezegd dat niet waar was. Dingen van dat het voor een groot gedeelte was opgelost en dat ik duidelijke afspraken met me ouders, artsen en therapeut kon maken.

Ik vond het gewoon niet leuk daar. En als je op een gesloten afdeling zit dan mag je niks, je mag niet naar buiten.

Ondanks dat ik het er niet leuk vond, heb ik nu wel een spijt dat ik zelf te snel weg wou. Ik mis de gesprekken met de verpleegkundigen en ik mis de mensen die mij elke dag woude opvrolijken met activiteiten.

Misschien dat ik na dat ik op vakantie ben geweest met me ouders mezelf weer laat opnemen. Maar daar moet ik dan nog is naar kijken.

Zoals @Pin al zei is het heel goed als je de waarheid met deze mensen bespreekt!

Nou kan je zeggen waarom doe jij dat dan niet? Nou ik wil graag op vakantie en ik wil dat me ouders ook op vakantie gaan omdat ze dat hebben verdiend! Als ik dan nu ineens zeg ik voel me hartstikke slecht en die medicatie werkt voor geen ene meter. Dan zit ik weer daar. En me ouders maken niet die reis. En dat zou ik zo ontzettend jammer vinden!

Dus ja, maar praten en de waarheid vertellen is wel belangrijk. Ik ga dat ook doen. Het is niet erg en de mensen willen je graag helpen net als je ouders willen dat jij beter wordt!

Gr:. Mr. S

Reageer