Oorlog (Oekraine vs Rusland)

  • 24 February 2022
  • 10 reacties
  • 366 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Goedenavond allemaal,


Ik wil even mn ei kwijt…

Ik ben enorm bezig met de huidige situatie (de oorlog) ik ben 18 jaar, maar ik zit me de grootste scenario’s voor te stellen als een kleinkind. Ik ben als de doods voor een derde wereldoorlog of dat Nederland gebombardeerd wordt. Ik heb een zusje van 2 die de hele wereld voor mij is. Het idee dat haar iets kan gebeuren maakt me zwaar in paniek, situaties waar ik haar niet kan beschermen… het is misschien echt ver gezocht ik weet het, maar in mijn hoofd ben ik echt zelfs al bezig met voorzorgsmaatregelen (onderduiken etc)

 

Is er iemand die dit vreselijke gevoel herkend?

 

X - Ashley

 

 

 


10 reacties

Reputatie 1
Badge

Hey ashley,

 

Ik denk niet dat het zo uit de hand zal lopen dat het tot in nederland zal komen. Dat er financieel gevolgen zullen zijn gaan we wel merken. Maar denk niet dat er hier oorlog zal komen geen reden tot paniek. 

Reputatie 7
Badge +7

Heey,

ik herken idd het schrijven van rampscenario’s in mijn hoofd, het is heel vermoeiend en stressvol. 
ik weet dat het lastig is en er zijn ook erg veel dingen in de wereld die mij zorgen baren, maar je zult moeten proberen het een beetje los te laten. 
een 3e wereldoorlog is ver buiten ons bereik (en dan bedoel ik niet dat het ons niet zal raken maar meer dat wij er vrij weinig aan kunnen doen) ik denk niet dat het nut heeft om je er erg over op te winden, wat gebeurt gebeurt gewoon dat kunnen jij en ik helaas niet tegenhouden.

dus probeer het een beetje uit je hoofd te zetten, want voor nu is het daar sws nog lang niet! 
mocht je hier echt zo veel last van hebben dat je mentale en/of fysieke gezondheid echt achteruit gaat, dan zou ik zeker een keer met iemand hierover praten (bijv. je huisarts of een vertrouwenspersoon). 
groetjes,

kwakend1tje 

ik begrijp je helemaal

ik heb het zelfde gevoel

lees maar mijn reactie

bij   hoe gaat het met je

 

 

Ja of nee

Ik weet het niet 

Ik denk het wel goed gaat

Maar ik ben wel bang dat Rusland naar Nederland gaat vliegen 

Want Nederland is voor Oekraïne 

Ik vind dat ze gewoon gelijk zitten

Rusland had niet een gevecht moeten beginnen en zoveel mensen vermoorden

En Oekraïne had niet aan Verenigde Koninkrijk moesten vragen : mag ik er bij

Want Rusland gaf veel aan Oekraïne 

Als Oekraïne bij Verenigde Koninkrijk hoort zetten ze een speciaal wapen bij Oekraïne 

Zo is Rusland niet meer veilig

Ik ben wel best bang

 

Zelle

als je met iemand er over wil praten kan we altijd doen in dit topic

:slight_smile::wink:

Badge

haii, 

ik  sinds het begin van de oorlog in Oekraïne, leef ik al in angst voor het geval dat er hier in Nederland dingen gaan gebeuren die lijken op wat er gebeurd in Oekraïne. 

het gevoel dat wij moeten leven als hun daar, maakt me heel erg bang.  ik wordt wakker denk er aan, ik zit rustig op de bank ik denk er aan,  als ik ga slapen denk ik er aan. ik leef zo naar die angst toe dat ik gek van mezelf wordt. ik maak mezelf bang, terwijl mijn vrienden rustig doorleven, en er niets van merken.

 

Reputatie 7
Badge +5

Heyhey!! Ik snap je gevoel hoor! Om even jee gerust te stellen komt er geen 3de wereldoorlog. En weet je wrm??  We zitten in Europa en Oekraïne en Rusland niet, en bedenk dat de dochter van Putin i Nederland woont! Je zal niet denken dat hij zijn EIGEN dochter dood zou maken 😳

Nouu Nederland zou niet gebombardeerd kunnen woorden want we mogen er niet mee bemoeien dus kan er niks mee gebeuren.

Nou helpt dit?? 

Xx een hulpvol meisje ❤

Reputatie 2
Badge

Hey, ff een reactie op @Een hulpvol meisje . De geschiedenis van rusland is wel anders als jij denkt or, want de leiders van rusland zijn in staat om hun hele familie te vermoorden voor een oorlog te winnen en dat is ook al wel eens gebeurd. dus zodra putin denkt dat zijn dochter samenwerkt met onze kant. dan is ze haar leven binnen de kortste keren niet meer zeker. 

Reputatie 7
Badge +5

Ow gezellig 😳

Das nie Goed

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik denk en hoop dat China nog een beetje zal zorgen dat Poetin zich een beetje inhoud maar wat ie nu allemaal doet is wel heel erg, niet te snappen. En gemeen.  Maar we moeten maar hopen op de kracht van de NAVO om ons te beschermen en intussen de mensen opvangen ik heb er echt medelijden mee.

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +5

Hey @Julian12  en @Anoniempersoon2006 ! 

 

Ik ben ook wel bang daardoor nu- 

Ik ben steeds aan het denken dat mijn vader mee moet gaan vechten en dat ie dood gaat en als ik groot genoeg ben om in de militaire dinges te gaan dat ik dood ga- 

Maar op dit moment wil ik wel dood!:) YAY

XX EEN HULPVOL meisje 

Reageer