onzeker over je lichaam


Badge

Hii mensen ik merk dat heel veel meisjes onzeker zij over hun lichaam.
Ik heb dat zelf ook, iedereen heeft dat wel als man of vrouw of als jonge of meisje.  Bij jongens is het hoe mannelijk ze zijn of hoe lang hun lul is is het wel groot genoeg is, bij meisje zijn het hun  borsten of bil is het wel groot genoeg voor die ene jonge die ik leuk vindt.

Heel veel kinderen in de klas die ieder keer commentaar hebben op jou,  en je ieder keer vergelijken met een ander meisje uit de klas waarvan haar bil wel groot is. Dat is mij een keer overkomen een meisje uit mijn kla, ze is echt een schat maar mijn klas bestaat alleen maar uit jongens. We hadden  een groep app en er werd gezegd van je bent zeker jaloers omdat jou bil niet zou groot is  als i of jou borsten  niet zo groot zijn - als like wat bezield jou om dat te zeggen  en wie ben jij om zo tegen  haar te praten wat voor man of jonge ben jij omdat tegen haar te zeggen.

niet alleen jongens hebben dat hoor ook vrouwen hun houden er ook van om elkaar aftekraken, we horen 1 te zijn als vrouwen en we horen niet zo over elkaar te praten.

 maar praat erover voordat je helmaal gek daar boven word 

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon voor de leesbaarheid.


2 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Ik ben altijd bang dat mensen me te dik vinden omdat ik wat voller ben al sinds ik geboren ben. Niet overgewicht maar gewoon net wat voller dan sommige andere. Daarom haat ik zwemmen en zomer. In de zomer doe je shirts en korte broekjes aan., maar ik heb of het nu winter zomer of wat dan ook is een lange broek aan omdat ik gewoon erg bang ben voor wat mensen van me vinden

Hebben meer mensen dit?

Badge

Ik ben altijd bang dat mensen me te dik vinden omdat ik wat voller ben al sinds ik geboren ben. Niet overgewicht maar gewoon net wat voller dan sommige andere. Daarom haat ik zwemmen en zomer. In de zomer doe je shirts en korte broekjes aan., maar ik heb of het nu winter zomer of wat dan ook is een lange broek aan omdat ik gewoon erg bang ben voor wat mensen van me vinden

Hebben meer mensen dit?

jij bent niet de enigste die dit heeft meer meiden van onze leeftijd hebben dit soort problemen meschien zou dit helpen elke dag voor dat je naar school gaat schrijf je 5 dingen die je van je zelf mooi vindt en 5 dingen die je minder mooi vindt en dan  ga je kijken wat jou jou maakt en waar jij je prettig in voelt en fijn natuurlijk  dat je dit ook voor je zelf zegd in de spiegel ik ben mooi zoals ik ook ben en niemand maakt mij kapot zeg dat 10x en zeg ook 10x dat je niet bent van wat je op dat andere lijstje heb geschreven  en je bent zeker ook niet de enigste  die last heeft van onzekerheid ik hoop dat dit help❤

Reageer