Skip to main content
Vraag

Online misbruikt, hoe ga ik hiermee om?

• August 30, 2026
  • 1 reactie
  • 31 Bekeken

Nirvana.fan

Hey, 

Ik ben een meisje van 14 en ik heb een paar maanden geleden iets meegemaakt. Ik durf hier niets over kwijt te raken, ik denk uit schaamte en angst misschien.

Ik weet dat de ander 100% fout zat. Dat is gewoon zo. Ik liet me er in meeslepen en schaam me er dus nu ontzettend over. De persoon in kwestie weet niet waar ik woon en ook niet mijn echte naam. (Het is online voor gevallen) Toch ben ik continu bang en kan erdoor dus gewoon ECHT NIET door slapen. Ik ga er zelf gewoon echt van walgen als ik eraan terug denk. Ik vind het heel erg lastig om te zeggen, maar ik neig ook steeds meer naar de sh.

Weet iemand hoe ik hiermee om kan gaan? 

Heel erg bedankt alvast. 🍀

1 reactie

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • August 31, 2026

Hoi ​@Nirvana.fan ,

je vertelt dat je je zo slecht voelt dat je naar selfharm neigt, door wat er online is gebeurd. Wat super vervelend voor je! Heel goed dat je hier bent gekomen om er over te praten. Hopelijk krijg je nog veel reacties van anderen, maar je kunt ook als je wil een keer bellen of chatten met De Kindertelefoon om samen met de medewerker je situatie te bespreken. Het is gratis en anoniem, en we zijn er elke dag tussen 11 en 21 uur.

Kijk anders ook even op Off Limits , dat is een site speciaal over online misbruik en andere negatieve dingen die je online kunt tegenkomen. Hier vind je tips, steun en ervaringsverhalen en kun je ook chatten, bellen en mailen met een medewerker.

Veel sterkte gewenst,

groetjes Marieke / De Kindertelefoon