online grooming

  • 24 April 2024
  • 5 reacties
  • 111 Bekeken

Reputatie 7
Badge +5

Oke, dit is mijn eerste keer dat ik hier iets post op het forum. 

Ik vind dit hartstikke moeilijk om te vertellen, het doet mij veel pijn namelijk. Ik wil het van mij af hebben, maar ik vind het zeer lastig.
Ik ben bang dat ik gekickt of ja… van dit forum af word gehaald door de Kindertelefoon als ik dit verhaal vertel of dat ze mijn ouders gaan opbellen. Ik weet niet eens of ze actie gaan ondernemen.

Ik weet niet eens of het online grooming is of niet, dus als ik de verkeerde term gebruik sorry daarvoor.

Anyways, terug op het vorige stukje.
Ik vind het zeer lastig, helemaal omdat ik bang ben dat mijn ouders me gek gaan vinden of dat… ja… dat ik wordt gezien als een gek. Ze weten niet dat ik sociale media heb en ik vind het hartstikke lastig om het hun te vertellen want ik verstop het al voor 4 jaar (2020).

Lang geleden (ergens in 2023 in maart) DMde iemand mij op Discord.
Laten we deze persoon Dave noemen.

Dave deed heel aardig tegen mij, maar ik wist het niet… in feite deed hij mij alleen maar pijn. En ik weet 1 ding vanaf nu: zijn bedoelingen waren niet goed.

Onthou: Dave claimde dat hij toen 17 was. Ik was toen 15.

Dave wou dat ik voor hem ging poseren in een videocall in een DM, en dat deed ik MET KLEREN AAN. Hij was een “nude model” oftewel een “naaktmodel”.
Hij zelf was naakt. Ik denk dat ik nog steeds getraumatiseerd daarvan ben.

Later vroeg hij mij of ik naakt wou gaan… en helaas deed ik het. 
Ik was denk ik mezelf aan het ontdekken… ik was 15. En ik weet dat ik een domme fout heb gemaakt. Het voelt alsof ik die fout nooit meer kan terugdraaien.

Dave filmde zichzelf en niet zijn gezicht met zijn computer op een afstandje terwijl hij op een bed lag. Hij gebruikte zijn telefoon om met mij te chatten. Hij gebruikt hetzelfde account (waarschijnlijk) op zijn telefoon en computer.

Dit ging door tot (denk ik?) ergens in juni, ik had zo’n typisch “fuck jou” moment en blokkeerde hem… ik voelde me zo vrij… ik zei geen sorry meer…

Daarna… oei… een vreemd account had mij bevriend met mijn online naam (….)

Je wilt niet weten wat voor paniekaanval ik had die avond. Ik had besloten het account niet te bevrienden.

Een paar dagen later bevriendde Dave mij weer op een ander account. Ik vertelde hem over het vreemde account wat mij bevriendde, hij was echt zo van “oke, waar de fuck praat jij over?” 
Daarna deed hij zijn “research” en zei hij zo van “oke… ik ben erachter gekomen dat het waarschijnlijk 1 van mijn vrienden is met wie ik het over jou heb gehad en die probeerde jou bang te maken, maar ik weet sowieso er zijn geen gelekte naaktfoto’s van jou.”

Onthou het stukje dat ik zei dat hij zichzelf liggend op zijn bed op een afstandje filmde met zijn computer en chatte met mij via zijn telefoon. Ik zit nu te twijfelen… hij heeft wel zo gezegd zo van: “ja, we mogen elkaar niet screenshotten. Want dat is mutual trust. Als ik jou screenshot heb ik mezelf erbij”.

Wij waren allebei naakt.

Op een gegeven moment blockte ik hem weer. Ik raakte moe van hem en zijn fucking afspraken dat ik naakt moest en moest poseren voor hem. Soms mastubeerde hij terwijl wij dit deden en ja… soms ja… kwam “het” eruit. 

De laatste keer besloot ik actie te ondernemen, ik besloot mijn bh en onderbroek aan te houden. Hij was zo fucking… I don’t know… hij dwong mij! Ja!
Laten we dat zeggen. Hij wou dat ik mijn bh en onderbroek uit deed. 

En dat deed ik niet.

Ik zei dat hij mij gebruikte en blokkeerde hem.

Paar maanden later bevriendt hij mij weer. Zijn bericht was zo van:

”Yooo sorry van alles, ik snap dat je me wilt blokkeren. Sorry dat ik zo pervy deed enzo en dat ik je dwong, was nooit mijn bedoeling geweest om je oncomfortabel te maken.”

Ja dag Dave.

Ik was in de war, ik was boos, verdrietig? Ik voelde emoties, sympathiek? Nee… ik wist wat het was…

Het was de “emotionele band” die hij met mij probeerde op te bouwen.

Hij gebruikte ook mijn interesses (van toen) tegen me, om juist die band op te bouwen. 

En dit… ik voelde spanning in mijn keel.

Hij zegt eerst dat het oke was als ik hem zou blokkeren, en nu niet?

Hij vroeg om mijn Whatsapp… wat ben ik blij dat ik die niet heb gegeven. Hij ging over een lijn… nee… niet een lijn, over DE LIJN. 

Ik realiseerde me niet dat ik gebruikt werd, echt niet. Ik herinner mijn laatste woorden tegen hem.

”This time, I’m choosing for myself.”

Vertaling: “En deze keer, kies ik voor mezelf.”

Ik weet 1 ding… hij was NIET 17, als dit in 2023 maart was gebeurd… wanneer was zijn verjaardag dan? 

Als laatst heb ik mijn Discord naam veranderd naar iets anders. Ik heb wel gelukkig een online alias toen gebruikt. Maar ik zit constant te twijfelen of hij foto’s van mij heeft of niet… technisch gezien kan hij achter de tralies belanden als hij het post ook al heeft hij ZO VEEL alt accounts (alt accounts zijn accounts van dezelfde persoon). 

Maar ik weet ook… ik zat verkeerd. Ik had nooit naar hem moeten luisteren, en hij heeft mij gebruikt.
We waren aan het videocallen dus ik weet niet of hij nou wel of geen foto’s van mij heeft. Ik heb mezelf laten gebruiken.

En voor wie dit allemaal heeft gelezen, ik wil niet egoïstisch of slecht klinken maar bedankt dat je wou luisteren/lezen.

Ik heb wel wat advies voor mensen online die dit nog niet hebben meegemaakt, weet niet of ik dit mag toevoegen maar het is beter om advies te delen dan nooit advies te delen:

• GEBRUIK ALTIJD een online alias/naam

• Wanneer je een friend request/vriendschapsverzoek van iemand krijgt met of een rare naam of rare profielfoto, ALTIJD WEIGEREN! 
• NEE ZEGGEN! Het helpt altijd, zelfs in situaties als die van mij is altijd iets weigeren oke! Je geeft je grens aan!

Dus ja… ik denk dat dit het is… ik ben gewoon bang.

 

Een paar details zijn verwijderd (voor je eigen anonimiteit en veiligheid)  omdat deze in strijd was met forumregel 

3. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.

Zorg ervoor dat je anoniem bent op het forum, zodat anderen jou niet herkennen. 

Anne - De Kindertelefoon


5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, goed advies! En goed dat je voor jezelf koos! Je had hem door en dat is top! Je waarschuwing is denk ik heel nuttig want er zijn genoeg mensen die dit meemaken en waarbij het nóg weer verder gaat omdat ze niet op tijd merkten hoe het zit. Knap gedaan! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +11

Tsjonge wat heftig @Lucienne

Ik begrijp dat je bang bent en dat er gevolgen gaan komen. Ik weet echt niet hoe ik je hiermee moet helpen. Ik wens je enorm veel sterkte toe, en ik hoop dat je nuttige reacties krijgt van andere forummers.

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +5

@Natureflower @Tartan14 

Mijn god…

Bedankt, echt. Sorry dat ik mezelf soms als zwak opstel maar ik weet even niet wat ik moet zeggen.

Natureflower, het geeft echt niks als je geen antwoord hier op weet. Ik weet wel 1 ding dat ik probeer om mensen te gaan helpen die hetzelfde (of bijna hetzelfde) hebben meegemaakt als mij. Maar bedankt dat je mij sterkte wenst.

Oh ja, Tartan (als ik je zo mag noemen) ik vond het echt lastig omdat hij mij letterlijk in zijn… grip had? Idk, ik vond het juist zo moeilijk om stop te zeggen. Ik overdrijf nu misschien maar op een gegeven moment wist ik niet dat wat ik deed of dat juist goed was of slecht.
Ook al ben ik een paar keer naakt gegaan voor hem en was hij zelf naakt, heb ik wel mijn les geleerd. Ik zit nog altijd te twijfelen of hij screenshots heeft of niet, we hebben niks naar elkaar gestuurd maar we hebben wel soms gevideobeld.

Nog een keer, bedankt jullie allebei!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi, zo heftig! Wat heb je toch rare nare mensen soms!  Wat goed hoe je hebt nagedacht en gehandeld. Je verdient een compliment!  Hiervan heb je veel geleerd en wij ook. Dus dankjewel voor je eerlijke verhaal!  Keep up girl! ♥️ 

Maiskolfje XoX 

Reputatie 7
Badge +5

@Maiskolfje 

Neeeee ik moet weer huilen 😭

Graag gedaan en bedankt, ik wil niet als zo’n iemand klinken die nep verhalen verzint voor aandacht.
Ik kan het niet echt aan mijn ouders vertellen omdat zij niet weten dat ik Discord heb.

Maar ff serieus, bedankt.

Reageer