Ongelukkig op vwo

  • 21 January 2018
  • 1 reactie
  • 350 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik wist niet zeker bij welk onderwerp ik dit moest zetten, maar dit lijkt me het beste. Nou hier komt mijn verhaal:
Ik ben afgelopen jaar cum laude geslaagd voor havo, maar voelde me wat te jong voor HBO (wist al wel een leuke studie). Dus na overleg met de decaan en mijn ouders ben ik doorgestroomd naar vwo. Nu zit ik daar ongeveer 5 maanden en ben erachter gekomen dat dit een hele slechte keuze is geweest. Ik heb een leuke klas, een paar vriendinnen van mij zitten bij mij in de klas, een paar andere vriendinnen zitten nog op school (6vwo), dus dat klinkt allemaal goed. Maar nu is het zo dat ik helemaal geen motivatie heb om nog iets te doen. Ook heb ik dyslexie, maar dat heeft nooit voor problemen gezorgd. Ik heb het al met m'n ouders overlegd en ik ga volgend jaar naar HBO. Nu is het zo dat nadat ik dat heb besproken alleen nog maar slechte cijfers heb gehaald voor alles (zelfs wiskunde, terwijl dat m'n beste vak is). Ik voel me helemaal niet gelukkig op school, maar ik ben bang dat als ik dat vertel tegen mijn ouders, ze me van school halen en dat ik dan moet werken (sorry, klinkt heel lui, maar als ik ga werken heb ik al helemaal geen contact met mijn vriendinnen). Ohjaa, dat is ook nog een probleem; ik heb een paar vriendinnen, niet veel, maar dat is niet erg. Maar de meeste vriendschappen zijn vrij oppervlakkig, behalve met m'n beste vriendin, maar zij heeft het heel druk. Ik voel me daarom een beetje alleen en ben bang dat als ik zou gaan werken dat nog erger wordt. Nu heb ik al meerdere dippen gehad dit jaar (heb er nog nooit eerder last van gehad) maar soms wordt het zo erg dat ik er bang van wordt (geen zelfmoordneigingen, maar heb wel een aantal keer gehoopt gewoon niet wakker te worden). Ik weet niet wat ik moet doen en heb het gevoel dat ik niet met m'n ouders kan praten, omdat die nog niet weten hoe slecht het gaat op school en hoe ik me voel. Hopelijk weet iemand raad.
(Trouwens, dat ik zulke slechte ervaring heb met mijn doorstroom van havo naar vwo, betekend niet dat dit voor iedereen zo is, de rest van alle doorstromers heeft het wel naar hun zin.)

1 reactie

Hey,
Kun je je moeder niet beter vertellen hoe het op school gaat. Anders komt ze er toch vanzelf achter toch?
A/ls ik jou was, zou ik even met je mentor of iemand anders op school gaan praten. Die kan je het beste advies geven.
Jonah

Reageer