Niks voelen


  • Anonymous
  • 0 reacties

Al een paar maanden voel ik maar weinig emotie, en als ik het voel dan is het verdriet. Ik kan me niet voorstellen hoe een emotie voelt. Al helemaal hoe het is om blij te zijn. Tijdens school deed ik altijd alsof ik een heel blij persoon was maar eigenlijk probeerde ik ‘normaal’ te zijn. Ik kan er met niemand over hebben omdat ik niemand echt vertrouw. Door al deze saaie, emotieloze dagen zie ik geen nut meer in in het leven. Ik heb heel vaak en echt al heel lang zelfmoordgedachtes. Mijn ouders weten ervan maar ze doen alsof alles opgelost is. Dus met mijn ouders kan ik niet echt over zulke dingen praten. Mijn mentor vertrouw ik al helemaal niet want ik denk dat hij mij haat. Ik denk niet dat hij kan helpen want hij is een slechte mentor. Om wat te voelen snijd ik mezelf. Ik doe het al 4 jaar maar ik heb af en toe geprobeerd om te stoppen. Het heeft nooit gelukt. Ik doe niet het niet te diep maar ik raak het express aan zodat het meer pijn doet. 


2 reacties

Hey Sok

 

Je ervaart zelden emotie, waardoor je het nut van het leven maar lastig ziet. Je denkt ook aan zelfmoord, en doet jezelf pijn. Goh zeg, wat naar voor je :confused:

 

Heb je een idee wanneer deze emotieloze toestand begon? Kwam deze op na een vervelende gebeurtenis, waarbij je soms gekwetst raakte? Soms kan het namelijk gebeuren dat je na een nare situatie emoties “blockt”, zodat je onbewust voorkomt nogmaals gekwetst te worden. 

 

Het zou evenwel kunnen dat er niets bijzonders gebeurd is, en dat je je vanzelf zo bent gaan voelen. In beiden gevallen, of er nu wat gebeurd is of niet, lijkt het me nuttig om hier met iemand over te praten. Dat hoeft niet met je mentor als die je geen fijne gesprekspartner lijkt; een (vertrouwens)docent, de huisarts, een (school)psycholoog of een leerlingenbegeleider zijn ook mooie opties. 

 

Denk je via de huisarts of via de leerlingenbegeleiding op school hulp te durven benaderen? Eens goed praten over wat er zoal in je omgaat doet vast goed. Alvast verstandig van je om dit topic te openen. Hopelijk luchtte dat op. 

 

Je zou dit topic kunnen doornemen. Daarin worden namelijk een hoop gezonde alternatieven voor zelfbeschadiging geboden. Zo zou je bijvoorbeeld kunnen schreeuwen in een kussen, of zou je je gedachten op een velletje papier kunnen neerschrijven, dat je vervolgens verscheurt. 

 

Als de zelfmoordgedachten naar boven komen, kan het helpen om contact op te nemen met 113. Daar kan je in een veilige, anonieme sfeer bespreken wat er aan de hand is. 

 

Gr. Kenshin

ikzelf heb hier een kort moment van ervaren! ik snap je heel goed, wat lijkt het me kut om daar zo lang in te zitten! ikzelf ben er afgekomen de dag daarna dat ik wakker werd! voor de rest hielp sexuele stimulatie en liefde ook heel goed ertegen! (moet je wel een relatie hebben)! 

ik hoop dat je er iets mee kan! sterkte!

Reageer