Vraag

Nieuwe mentor

  • 23 August 2018
  • 8 reacties
  • 154 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee guys,
Ik heb een probleem. Over 2 weken begint school en dan heb k een nieuwe mentor. Ik heb niet zo heel veel met haar. Aan mn vorige mentor kon ik alles vertellen. (Totdat hij me helemaal kapot maakte aan het eind van het jaar. Zie votige topic)

Maar goed. Mijn vraag is. Moet ik mijn nieuwe mentor mijn hele verleden vertellen?? Tzijn een heleboel dingen.
-snijden
-faalangst
-paniekaanvallen
-enz.
Ik ben heel ban dat ik met dat snijden een x terugval. Maar ik weet echt niet wat ik haar wel moet vertellen en wat niet. Duss hellup.
Liefs,
Een hopeloos meisje

8 reacties

Hey xxjee, ik zou gewoon vertellen wat jij wil en waar je je fijn bij voeld, als je met een andere docent een betere band heb kan je daar ook gwn diepe gespreken mee voeren dar doe ik ook
Hee cxxx,
Get probleem is dat er 2 leraren op school zijn die ik wel vertrouw. Maar de 1 heeft me een paar weken geleden uitgescholden voor van alles en nog wat. En de ander die wees me af toen ik vroeg om hulp omdat ze het te druk had.....
Dus ik weet echt niet wat ik moet. En ik weet ook niet wat mijn vorige mentor de nieuwe heedt verteld?
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

En de ander die wees me af toen ik vroeg om hulp omdat ze het te druk had.....
Dus dat betekent niet dat ze je niet wilt helpen. Ze had het eenmaal even druk en niet alles kan opzij worden geschoven voor jou en dit kun je ook niet verwachten. Als jij niks voelt bij je nieuwe mentrix, probeer het dan met gewoon met deze heer/dame. Je vertelt wat je wilt en de rest laat je achterwege.

En ik weet ook niet wat mijn vorige mentor de nieuwe heeft verteld?
Ik neem aan dat dit weinig tot niets is. Echter kan het wel zo zijn dat er bijzonderheden zijn opgevraagd en dat je oude mentor hierdoor wat informatie heeft losgelaten.
Hey daan.
Natuurlijk snap k dat ze niet alles aan de kant kan zetten voor mij. Dat is logisch en dat respecteer k ook.
Ik ga mn best doen om mn nieuwe mentor te vertrouwen. Maar ik heb daar slechte ervaringen mee. Het kost mij veel. Maar dan ook echt veel moeite om iemand te vertrouwen. Het meeste weten mn ouders niet eens. Dus ja. Wat vertel ik haar wel. Wat is noodzakelijk. Ik heb geen idee
Reputatie 3
Badge +8
Niets is noodzakelijk tot het je schoolresultaten beïnvloedt (dan misschien wel). Je hoeft diegene ook niet te vertrouwen en je hoeft diegene ook niets te vertellen. Zeker niet als je dit al heel lastig vindt. Een verhaal opnieuw delen helpt jou ook verder niet (toch?).
Hoi,

Is er niet een aardig vertrouwenspersoon bij jou op school? Deze wisselen meestal niet zo snel en dat betekent dat wie je mentor dan ook mag wezen, je altijd daar terecht kan. Meestal staat het op je site wie de vertrouwenspersonen zijn en kun je daar ook een mailadres vinden.

Heb je je nieuwe mentrix als eens als docent gehad? Dus ken je haar goed? Wie weet valt ze hartstikke mee!

Ik heb ook de ervaring dat een docent als mentor enorm anders kan zijn (in positieve zin) dan als 'slechts' je docent. Dus wie weet verbaasd ze je wel.

Je kan gewoon een keer een gesprek aanvragen en wat dingen vertellen die jij makkelijker vindt om los te laten. Daaruit kun je bekijken of je wel meer kwijt durft bij haar.

Gr. Pin
Hey pin,
Bedankt voor je reactie!
Dat laatste probeer ik wel gwn en als het dan niet werkt ga ik idd wel naar de vertrouwenspersoon
Hey,

Goed dat je het gewoon gaat proberen! Ik hoop dat je fijn met iemand kan praten!

Gr. Pin

Reageer