Vraag

Niet meer genieten

  • 14 September 2020
  • 10 reacties
  • 84 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik kan gewoon niet meer van het leven genieten, ook niet van de kleine dingen in het leven dat leuk horen te zijn zoals een verjaardag of de vakanties. De hele dag voel ik me alsof ik een soort van grote negatieve gestreste wolk om me heen heb. Het is een soort van donker gevoel.  En ik weet niet wat het is, maar het moet weg.


10 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Dat snap ik zeker!

Probeer eens uit te leggen wat je voelt als er zoeits gebeurt.

Het is een soort van verdrietig gevoel alsof ik alleen op de wereld ben en alsof de stress door mijn hele lichaam stroomt.

Rot dat je je zo voelt zeg!

Is er niet en persoon of iets (muziek/sport) waar je wel gelukkiger van wordt?

Reputatie 2
Badge +3

Het is een soort van verdrietig gevoel alsof ik alleen op de wereld ben en alsof de stress door mijn hele lichaam stroomt.

Hmm, is we mischien iets gebeurt waardoor het zal kunnen? Of is het gewoon uit het niets?

 

Ik weet niet waar het gevoel vandaan komt, maar sinds de zomervakantie begint het gevoel elke dag een beetje erger te worden. 

 

Rot dat je je zo voelt zeg!

Is er niet en persoon of iets (muziek/sport) waar je wel gelukkiger van wordt?

Ik speelde altijd hockey, maar ook daarvan kan ik niet meer echt genieten. Wat nog wel helpt is met muziek aan onder de douche staan.

Reputatie 2
Badge +3

Hehe, met muziek is altijd fijn :).

Mischien kan je praten met familieleden, anders met hele goede vrienden.

Wat nog wel helpt is met muziek aan onder de douche staan.
 

Vaker doen dan! En proberen dan dat gevoel vast te houden. En als je het moeilijk heb proberen het gevoel terug te roepen.

Reputatie 2
Badge +3

Yes! Dit helpt heel vaak!

Meestal helpt het ook te (het klinkt heel kinderachtig) je eigen denkbeeldige wereld te verzinnen als je gaat slapen, fantaseer daar alles wat je leuk vind, waar je van houdt, wie je lief vind. Hopelijk helpt dit!

Hoi!

Kan je hier niet met iemand over praten? Met iemand die je vertrouwd. Dat helpt soms, het helpt vaak ook om dingen van je af te schrijven.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Xx:four_leaf_clover:

Reageer