Niemand begrijpt mij

  • 28 November 2023
  • 5 reacties
  • 81 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

HI iedereen

Al voor een paar jaar denk ik dat ik social anxiety heb.

Dat komt doordat ik alle kenmerken ervan heb.

Maar als ik zoiets tegen mijn moeder zeg dan zegt ze :"je wilt gewoon dat je iets mankeert." Of "iedereen heeft sociale angst" en dan zegt ze dat ik overdrijf, en dat ik niet mag huilen om niks. 

Dan wordt ze weer helemaal boos op me en gaat ze klagen, maar ze begrijpt niet hoe ik me voel, en dat is hetzelfde voor iedereen die ik ken.

Ik vroeg dus vandaag of ik een test op sociale angst mocht doen en toen ging ze weer helemaal te keer.

Maar vandaag negeerde een vriendin van me mij en keken ze de hele tijd naar me alsof ze me uit aan het lachen waren, en nu ben ik dus weer heel bang dat er iets is geleakt weer of iets is gebeurd en ik wil niet meer naar school morgen.

Ik wil helemaal niet naar buiten want het was net alsof iedereen overal naar me keek en me aanstaarde alsof ik raar was.

Mijn moeder gaat me sws ook niet thuis laten.

Ik wil wegrennen van huis naar een land waar niemand me kent en anders wil ik gewoon dood.


5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ikblijflieveranoniem09 

Ik vind het lastig om je te helpen in deze situatie.

Je kunt met de Kindertelefoon bellen: 0800-0432 (hun kunnen je heel goed helpen en het is anoniem)

Ik hoop dat het snel beter met je gaat, geef mij gerust een update!
Grt@ItzJustin 

 

Reputatie 4
Badge +2

@ItzJustin heyy! dankjewel voor het teminste reageren, ik had al met de kindertelefoon gebeld en hey hielp niet echt heel erg maar ik heb het wel een beetje uitgepraat met mijn moeder die me alleen nogsteeds niet super erg begrijpt. Ik probeer wel mijn zelfverzekerdheid terug te krijgen waardoor ik waarschijnlijk ook wel van mijn angst af kom! 

Reputatie 7
Badge +11

Je kan je moeder vragen of je die test mag doen, en als er niks uit komt, dan had zij gelijk en als het blijkt dat je social anxiety hebt, dan mag ze dat niet zomaar doen. Je moeder doet wel erg raar hierover.

Sorry dat ik niet had gereageerd, ik denk dat ik het topic over het hoofd heb gezien :(

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 5
Badge +1

Hey @Ikblijflieveranoniem09 ,

 

Het is al heel goed dat je het hier vermeld hebt!

Misschien is het iets om je laten afleiden van het probleem? Ga bijvoorbeeld een nieuwe game proberen, misschien een leuk boek lezen. Je kan ook met je moeder iets samendoen, zoals naar de bioscoop gaan (of thuis film kijken) of juist een stukje wandelen.

Als je namelijk niet denkt aan je angst, dan gebeurt er ook niets, en dan word je niet bang.

 

Hopelijk heb ik je geholpen!

Groetjes, @Scarred_Owl 

Reputatie 4
Badge +2

@Natureflower hii! het geeft niet dat je laat reageerde! ik had dus aan mijn moeder gevraagd of het mocht en toen begon ze zo te doen, dus ik laat het maar gewoon zo. het gaat wel iets beter onderhand!

Reageer