Vraag

Motivatie is weg voor alles

  • 25 May 2023
  • 5 reacties
  • 87 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
  • Weet de weg
  • 28 reacties

heey heyy, ik zit even ergens mee en misschien kunnen jullie mij helpen.

 

oke, het zit dus n beetje zo, mijn motivatie is weg voor alles, maar dan ook wel echt alles. ik heb gewoon nergens meer zin in. niet meer school, niet meer in sport, niet meer in mijn hobby’s. alleen in mijn vrienden, die zijn er voor me en geven me comfort. maar wat ik allemaal graag deed lukt me niet meer ofzo. t leven zakt in elkaar.

ook ben ik begonnen met zelfbeschadiging, ik geloof dat het helpt maar weet dat het helemaal niet goed voor je is. daarom probeer ik het niet te doen, maar toch is dat zo makkelijk nog niet. ik ben nu al een paar dagen met elk uur van de dag bezig met mezelf in te houden, dat werkt ook niet, dus ga ik maar na schooltijd een beetje vapen ofzo. niet zo’n stoerdoener, maar gewoon omdat het fijn is.

maar soms heb ik ook gewoon zovan, waarom niet stoppen? ja ik ben nieuwsgierig naar wat me te komen staat in de verdere toekomst, maar ik kijk er totaal niet naar uit. of het er nou is of niet, tja, boeie.

hebben anderen dit ook? en wat moet ik hier nou mee, wat moet ik met mezelf aan? k heb t gevoel alsof k in n diepe put zit, no possible way out. iemand tips? weet iemand ook watvoor naampje hieraan hangt? gekke mentale depressie of gewoon iets anders?

 

maar okeeee, bedankt alvast, ik hoop dat jullie t goed maken, 

joe!


5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hee @Pluk 

Ik heb soms ook heel weinig motivatie (omdat er gewoon te veel afleiding is) Wat mij heel goed helpt is om pauzes te nemen:) Gewoom even 45 minuten focussen op schoolwerk/huiswerk/hobby en dan gewoon 15 minuten rusten. En wat mij ook goed helpt is een muziekje opzetten;) 

Het is echt zonde om jezelf te snijden! Ik weet dat het best moeilijk is om te stoppen en daarom heb ik deze topic voor jou ! Ik heb hem een keer gezien en nu heb ik het speciaal voor je opgezocht 😁

Liefs x Banaantje en veel sterkte!

Reputatie 3
Badge +1

heel erg bedankt! ik zal kijken of het werkt.

wat lief om er zoveel moeite in te stoppen😊

Hey,

Als ik geen motivatie heb ga ik eerst wat actiefs doen en dan pas huiswerk enzo. Dan heb ik meestal nog 1 probleem en dat is dat ik geen motivatie heb om iets actiefs te gaan doen 😶. Misschien kun je beter naar de tip van @Banaantjeeee luisteren. 

Je moet jezelf niet gaan beschadigen. Ik weet hoe moeilijk het is om het niet te doen als je eenmaal begonnen ben. Maar het is de oplossing gewoon niet. Ik word elke dag herinnerd aan het feit dat me littekens niet meer weggaan. NEVER! De rest van me leven moet ik er mee dealen. Dat is niet wat je wilt, lijkt me. Je kunt het beste stoppen. Je kan hulp zoeken met stoppen, dat is meestal makkelijker dan het alleen oplossen.

Sorry voor mijn niet nuttige advies, hopelijk heb je er toch wat aan!

Sterkte!

Reputatie 4
Badge +2

hoi @Pluk ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

groetjes,

Yasmin de Kindertelefoon

Reputatie 6
Badge +5

Hoi!

Het klinkt een beetje als een soort depressie, maar dat hoeft het zeker niet te zijn.

Ik ga tips geven waarvan ik niet weet of ze helpen, maar ik hoop dat ze iets voor je betekenen.

  1. doorbreek je patronen. Doe dingen die je normaal nooit doet, ga bijvoorbeeld uit school een rondje wandelen om de schooldag op een rijtje te zetten, misschien dat je daar motivatie uithaalt om huiswerk oid te doen. (daarnaast ben je in beweging)
  2. Zoek een andere hobby. Misschien ben je gewoon de interesse een beetje verloren. Ga dus op zoek naar een andere hobby. Kijk bijvoorbeeld of je misschien samen met een vriend iets kan doen. Naar de sportschool, gamen, wat dan ook. Gewoon zodat je een hobby vind. 
  3. Zoek afleiding. Als je de bovenstaande tips een beetje volgt, hoop ik dat je de zelfbeschadiging en het vapen een beetje vergeet. Weet niet of dit zo werkt, maar zorg gewoon dat je je leven zin geeft, zodat deze verslavingen geen kans krijgen bij jou.
  4. Kijk naar de toekomst. Wat is je droom? Wil je misschien wel heel graag een bepaalde opleiding doen of een bepaald beroep uitoefenen? Verdiep je hierin en kijk wat je moet doen om  dit te bereiken, dan krijg je ook eventueel motivatie voor je schoolwerk.

Ik hoop oprecht dat dit helpt. Onthoud goed, het wordt echt beter, maar alleen jij kan dit doen. Als het niet lukt om uit de ‘depressie’ te komen, zoek dan alsjeblieft hulp bij je ouders, een vertrouwenspersoon of je mentor. Misschien kan je dan in therapie gaan ofzo. Maar daar is het nog niet. De hoop is niet verloren, dit komt echt goed!

 

Je kan dit! Heel veel succes en kusjes xxx

Reageer