Vraag

moet ik met een psycholoog gaan praten?

  • 9 January 2023
  • 4 reacties
  • 52 Bekeken

Badge

Hallo ik ben Alison (niet mijn echte naam). Ik ben 16, en zit in de 4de.

Ik vraag me de laatste paar maanden af of ik niet met een psycholoog of zoiets moet praten. Ik voel me namelijk vaak gewoon niet goed. Vaak ben ik dan verdrietig en rusteloos. Ik kan me nergens op concentreren en ik ben snel emotioneel. Maar het is niet heel erg en soms ben ik ook gewoon blij. Mijn vriendinnen vinden eigenlijk van wel maar ik weet het niet. Persoonlijk vind ik het niet ernstig en ik heb volgensmij geen depressie of zelfmoordgedachten enzo. Als ik alle problemen van andere mensen zie denk ik dat het van mij niet erg is en dat ik me gewoon aanstel. 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

-onnodige quotes verwijderd- 

Doe hwt anders gwn even met de/een schoolpsygoloog…. Ga bijv. Via je mentor… misschien lugt dit wel heel erg op, gewn even over je gelvoelens/emoties praten

  1. Mij_Niet_Gezien 
Reputatie 7
Badge +19

je kan ook eens eerst met iemand uit je omgeving praten misschien kunnen zij jou ook wel helpen. Het is namelijk ook zo dat de wachtlijsten voor een psycholoog lang kunnen zijn.

Je kan het altijd doen om je hart even te luchten als je dag fijn vindt. En wat @Mij_niet_gezien  ook al zei je kan ook met een mentor of vertrouwenspersoon praten. Het hoeft niet een psycholoog te zijn. Of gewoon iemand die je vertrouwd 

Reputatie 7
Badge +17

Jouw gevoelens zijn net zo geldig als die van een ander dus je moet nooit denken dat je je aanstelt. Bespreek het eens met iemand die je vertrouwt (ouders, mentor).

Reageer