Vraag

Moet ik een keer proberen te vapen?

  • 19 March 2024
  • 8 reacties
  • 105 Bekeken

Hey! Veel van mn vriendinnen wapen, en ik ben echt super nieuwsgierig. Ik bedoel ik ben 14, ergens moet ik toch beginnen? Mijn vriendinnetje is iets jonger maar wilt nu ook ineens proberen, dat heeft me aan t denken gezet. Ik ben gewoon heel bang dat ik verslaafd raak. Dus wat denken jullie? En heeft er iemand ervaringen die die wilt delen? Help svp

 

xx 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @SSttcccannymouse 

Niet vapen, laat je niet overhalen door je vriendinnen.

Als je eenmaal begint kom je er niet van af, kun je allemaal nare ziektes krijgen. Daarnaast is het geldverspilling! Het is ook niet stoer ofzo en vaak een rode vlag voor jongens of meisjes.

Dus, mijn advies is, blijf er van weg en ga met je vrienden of vriendinnen lekker andere leuke dingen doen.

Groetjes ItzJustin

Reputatie 7
Badge +17

Gewoon niet aan beginnen. Het is zonde van het geld en het ziet er ook echt niet stoer uit. De kans dat je verslaafd raakt is ook best groot. Dus nee, doe maar niet.

Reputatie 7
Badge +5

Hii!

Ben het helemaal eens met @ItzJustin niet meelopen met je vriendinnen en begin niet met vapen. Het is heel slecht voor je, je raakt er zo aan verslaafd en het kost veel geld. Ook is het helemaal niet stoer en er zitten alleen maar nadelen aan. Begin er niet aan want het is het echt niet waard! Dat geld kan je beter in andere leuke dingen steken!

Groetjes van ItsJustMe! :)

Reputatie 7
Badge +9

ik heb zelf 1 sigaretje gehad (daarna het huis bijna in brand gezet). het is net iets anders maar ik denk dat het hetzelfde effect heeft. ik voelde me op het moment dat ik het deed lekker licht en niks kon mij raken. daarna voelde ik me verschrikkelijk. ik had hoofdpijn en was erg misselijk. het is mij gelukt om er niet nog eentje te nemen maar niet iedereen kan dat. 

maar ook vapen is slecht. er zit een meisje in mijn klas en die heeft iets raars gedaan met een vape en toen is ze bijna flauw gevallen. ook 3 meiden in mijn klas zijn verslaafd. groot gedeelte van de jongens ook (heb maar 8 meiden in de klas). 

van wat ik heb gezien van hun kan ik zeggen dat je er kapot aan gaat. ik kan niet zeggen wat je wel en niet moet doen maar ik raad je aan om niet te gaan vapen of roken

Reputatie 6
Badge +2

DOE HET NIET!!!!

Je verpest je lichaam, en je verspilt je geld.

Laat je niet overhalen. Vapende en rokende mensen denken niet na over de gevolgen ervan.

Blijf jezelf. Vapen is niet stoer.

Ik ben het eens met @ItzJustin .

Reputatie 4
Badge +4

@SSttcccannymouse 

 

Ik zou als ik jou was niet beginnen met vapen, ik zelf rook wel sigaretten wat ook niet even goed is. Ik heb zelf 1x een eige vape gehad en eigelijk vind ik het niks een chemisch smaakje en als je het een beetje veel doet keel pijn, ik zou het allebei afraden eigelijk ben ik ook begonnen met sigaretten roken door vrienden en doe dit nu al bijna een jaar en kan eigelijk wel toegeven dat ik wel verslaafd ben geraakt. Het is ten eerste niet goed voor je en je verliest er veel geld mee zo ben ik er gauw €30 euro aan kwijt per week. Het komt er dus op neer niet doen.
 

Groetjes vleesstok,

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon.

Badge

Heyy, doe het alsjeblieft niet, mijn vriendinnen (ik ben bijna 15) vragen ook altijd of ik wil mee vapen of drinken of iets, maar doe het niet. Het is echt super slecht voor je lichaam. En je gaat er alleen maar spijt van krijgen. En het is ook zeker neit stoer of cool of iets.

Badge

NIET DOEN!

Reageer