Vraag

Moeite hebben met volwassen worden

  • 5 October 2021
  • 3 reacties
  • 102 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi ik ben Lars, 17 en bijna 18 en ik heb de laatste enorm veel moeite met ouder worden. Ik voel mij totaal nog niet volwassen (in gedrag ook niet) en ben bang voor de verantwoordelijkheden die je krijgt. Ook heb ik nog totaal andere interesses dan waar leeftijdgenoten nu mee bezig zijn. Daardoor heb ik mijzelf een beetje geïsoleerd, met als resultaat dat soms depressies heb die ook steeds erger worden. Zijn er meer mensen hier die dit herkennen?

 


3 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hey,

Ik ben nog een stuk jonger als jou, dus ik kan het niet herkennen maar ik snap het wel. Je krijgt plotseling veel druk op je met allemaal gedoe, terwijl je denkt dat je er nog niet klaar voor bent. Maar je kan er niet van weglopen en ik denk dat het lastig is maar dat het gaat lukken. En je kan er ook met iemand over praten! Ook over je depressie dan kan je geholpen worden.

Heyy

 

Eigenlijk sluit ik me aan bij Rosa06.

 

Ik snap heel goed hoe je je voelt. Ik ben net zoals jij ook 17 en wordt dus op de niet al te lange termijn ook 18 jaar. Vanaf je 18e ben je verantwoordelijk voor jezelf en er moeten dan inderdaad wat dingen geregeld worden. Ik snap heel goed dat je daar nog niet aan toe bent en dat je dat lastig vind.

 

Misschien is het inderdaad een idee om met iemand te praten over je depressieve gevoelens en over dat je er moeite mee hebt dat je 18 wordt. Je kan bijvoorbeeld met je ouders gaan praten hierover. Die zijn er voor je en die kunnen je echt helpen en ondersteunen hiermee! Als je 18 wordt sta je er echt niet alleen voor en je ouders kunnen je echt helpen en ondersteunen!

 

Het komt allemaal echt goed hoor! Ik geloof in je!:blush:

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 4
Badge +2

Hee Lars!:)

Ik kan me niet volledig verplaatsen, ik ben namelijk 15.

Volwassen worden is ook een lastig iets. Ik heb zelf heel vaak de verantwoordijkheid gevoeld, met resultaat dat ik juist volwassener werd dan dat hoorde bij de leeftijd. Op dit moment heb ik me te weinig kind gevoeld. Uiteindelijk komt je tijd vanzelf, niet het forceren aub.

Het komt helemaal goed! Daar heb ik vertrouwen in:)

 

Liefs, Lianne

Reageer