Moeilijk thuis

  • 3 January 2021
  • 2 reacties
  • 65 Bekeken

Badge

Hallo, ik ben een jongen van 13. Ik heb nu al een lange tijd moeite met genieten van het leven. Ik heb geen vrienden en ik heb bijna elke dag ruzie met mijn ouders thuis. Soms gaat het de hele dag door. Op school heb ik niemand om gezellig mee te praten en thuis ook niet mijn ouders zijn te druk bezig met Facebook im naar me te luisteren. Ik heb ook een zus alleen die helpt me ook niet. Elke dag wanneer ik thuis kom zegt ze dat het jammer is dat ik niet ben aangereden en soms lachen mn ouders er ook om. Heel veel mensen inclusief de rest van mijn familie (op 2 nichten na) zeggen dat ik niks kan en geen toekomst heb. En het erge is dat ze ook nog gelijk hebben ik ben vorig jaar 2 niveaus gezakt ik word ook vaak naar de grond geduwd en soms van mijn fiets getrapt en als ik het tegen mijn ouders zeg zeggen ze dingen zoals: hopelijk heb je er van geleerd. Of : in hun situatie had ik hetzelfde gedaan. Ik zie het zo echt niet meer zitten. Ik verspil mijn leven door huilend in bed te liggen ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen zal ik gewoon naar mijn zus luisteren en voor de trein springen ?


2 reacties

Reputatie 2
Badge +1

hee, ik ben een meisje van 14 en je bent goed zo als je bent als andere dat niet zien ligt dat aan hun, ik vind het heel naar om dit zo te lezen omdat je nog zo jong bent maar mis kan je een keer belllen met de kinder telefoon want dat gaat makkelijker dan appen. ik zou gewoon je best blijven doen op school en zeker NIET voor de trein springen. als je ouders zo doen is echt heel erg daarom is het belangrijk om te praten hoe moeilijk het ook is. en als het zo erg is of erger word kan je uit huis geplaatst worden als het echt niet meer gaat. en blijf je naren gedachtes houden of zelfmoord bel dan 113!

ik hoop dat het een beetje helpt x

Hallo,

Wat goed dat je een berichtje op het forum hebt geplaatst en daarbij om hulp vraagt.

De situaties waar je in zit zal vast heel moeilijk voor je zijn, rot om te horen dat je niet gezien, gehoord en begrepen wordt en hier thuis ook geen sprake van is.

Thuis hoort je veilige haven te zijn en hier hoor je jezelf te ontwikkelen en onvoorwaardelijk steun te krijgen.

Je gaf aan dat je wel 2 nichten hebt die naar je kijken, is het een idee om het er eens met hen over te hebben? Wellicht kan je ze bellen, appen of opzoeken.

Verder zijn er op school ook vast mensen met wie je zou kunnen praten, heb je zelf een idee?  Gezien je leeftijd denk ik dat je op de middelbare zit. Daar zijn vertrouwenspersonen en begeleiders. Je verhaal blijft dus bij hun, ze doen er niks mee, maar kunnen je wel tips geven, met je meekijken en je aanmoedigen. Indien nodig kunnen ze je ook doorverwijzen.

Verder is er nog een organisatie; deze heet Veilig Thuis. Wanneer je je thuis onveilig voelt, zou je ook hun kunnen bellen en vragen om advies. 

Ik hoop dat ik je hiermee een klein beetje op weg heb kunnen helpen. Houd vol, je kunt het en ik hoop dat het je wil lukken om een stapje in de goede richting te zetten. Luister vooral naar JOUW hart. Dat klopt altijd.

Sterkte en hopelijk horen we nog iets van je weer.

Reageer