Mijn vriendje snijdt weer, mijn schuld?

  • 7 February 2018
  • 1 reactie
  • 103 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb mezelf een tijdje gelden gesneden mijn vriendje en een vriendin van mij deden dat ook. Wij hebben op school hulp gehad enz. Maar ik had laatst een soort van terug van en heb mezelf weer een paar x gesneden. Ik heb dat aan mijn vriendje gezegd en een paar dagen gelden zei hij dat hij het ook weer heeft gedaan. Ik voel mij nu heel schuldig omdat het denk ik mijn schuld is dat hij het weer heeft gedaan. Maar ik durf niet naar de reden te vragen omdat ik die denk ik al weet. (door mij) En ik ben heel slecht in praten al helemaal over dat soort onderwerpen.
Heeft iemand tips over wat ik moet doen zodat hij het niet meer doet en ik een gesprek kan beginnen hierover met hem. (ik doe het niet meer)

x

1 reactie

Hee,

Dat je jezelf snijd is vervelend! Wat helemaal vervelend is, is dat je jezelf de schuld geeft van iets waar je waarschijnlijk niks aan kan doen! Waarom denk je dat je vriend is gaan snijden door jou? Alleen omdat je het hem hebt verteld? Dat je hem als het ware hebt helpen herinneren aan het snijden? Ik denk niet dat dat zo is. Net zoals jij bent teruggevallen, is hij dat ook. Het is helemaal niet gek om terug te vallen, want stoppen met snijden is ook moeilijk! Ik denk dat het niet samenhangt.

Desalniettemin heb jij wel dat rotgevoel. Daarom zou ik het hem alsnog wel vragen. Als je denkt dat je dat niet durft, kun je hem ook appen. Dan ligt de drempel meestal lager. Al is het wel verstandig het nog wel in real life te bespreken. Dat is altijd beter.

Succes en wees wat liever voor jezelf! Dat verdien je wel! :)

Gr. Pin

Reageer