Beantwoord

mijn vriendje snijd zichzelf

  • 20 December 2019
  • 4 reacties
  • 285 Bekeken

Heyy 

Mijn vriendje snijdt zichzelf. Sinds dat ik dit weet voel ik me ook heel slecht en weet ik echt niet meer hoe ik met mijn gevoelens om moet gaan, heeft iemand daar tips voor?

natuurlijk wil ik hem ook graag helpen, maar ik weet niet wat ik kan doen: iemand een idee?

xx Flora ( dertien jaar)

icon

Beste antwoord door Anonymous 20 December 2019, 14:59

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo Flora :)

Je kan het misschien tegen je/zijn mentor zeggen dat hij zich snijd. Hoe weet je dat hij zich snijd trouwens? 

-Dr8gon99

Hallo Flora :)

Je kan het misschien tegen je/zijn mentor zeggen dat hij zich snijd. Hoe weet je dat hij zich snijd trouwens? 

-Dr8gon99

Dankjewel voor je reactie 

Dit heeft hij mij vorige week verteld. 
Als ik in dezelfde situatie zou zitten zou ik het niet heel fijn vinden als er met onze mentor overgesproken wordt.

 

Hey Flora

 

Wat jammer dat je vriend zich snijdt. Ook niet prettig dat jij, sinds je hier van op de hoogte bent, minder goed weet hoe om te gaan met je gevoelens. 

 

Ik stel voor dat jullie samen dit topic doornemen. In het topic worden namelijk alternatieven voor zelfbeschadiging aangeboden. Een daarvan houdt in dat je, op de plek waar je je snijdt, een vlindertje tekent, met de naam van een geliefde naast. Als je de drang krijgt om te snijden, zie je het vlindertje, en word je eraan herinnerd dat die geliefde niet zou willen dat je jezelf pijn doet. 

 

Jullie kunnen beiden terecht bij de Kindertelefoon. Daar kan je anoniem je verhaal doen. Dat kan zowel voor je vriendje nuttig zijn, op momenten waarop hij de drang voelt om zichzelf te kwetsen bijvoorbeeld, als voor jou, bijvoorbeeld wanneer je het moeilijk hebt met het omgaan met je emoties. 

 

Als je het gevoel hebt dat de situatie met je vriend uit de hand dreigt te lopen, kan je gerust iemand inlichten. Dat zou, zoals Dr8gon99 voorstelde, iemand op school kunnen zijn. Een mentor, vertrouwenspersoon of schoolpsycholoog zouden hier ideaal voor zijn. 

 

Groetjes

Kenshin

Heyy 

Mijn vriendje snijdt zichzelf. Sinds dat ik dit weet voel ik me ook heel slecht en weet ik echt niet meer hoe ik met mijn gevoelens om moet gaan, heeft iemand daar tips voor?

natuurlijk wil ik hem ook graag helpen, maar ik weet niet wat ik kan doen: iemand een idee?

xx Flora ( dertien jaar)

Ontzettend bedankt, ik ga er zeker iets mee doen!

Xx Flora

Reageer