Mijn vriendin doet aan selfharm

  • 28 January 2021
  • 4 reacties
  • 256 Bekeken

Badge

Hoi,

Ik heb een hele goede vriendin, maar ik heb haar via het internet leren kennen en door Corona nog nooit ontmoet. Ze heeft me verteld dat ze aan selfharm doet, maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik heb haar zo goed mogelijk geprobeerd te helpen, maar ik niet zien hoe veel en hoe erg ze het doet. 
We willen heel graag een keer afspreken, maar dat zit er voorlopig nog niet in.

Heeft iemand tips voor me zodat ik haar het best kan helpen?

 


4 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Vraag of een vriendin het weet.. En als je erachter komt dat het echt niet goed met der gaat zal ik op haar insta kijken bij getagt was zijn dat haar andere vrienden. Vraag hen of zij wat voor haar kunnen betekenen. Weet niet of je dit gepast vind maar omdat jullie elkaar nog nooit gezien hebben kan je ook niet even naar haar huis of iets. Veel succes..:)

Hoi, ik help online best veel mensen die aan self harm enzo doen dus hier een paar tips

 

Laat merken dat je het echt niet leuk vind dat ze het doet.

 

Probeer haar aftelijden door bijvoorbeeld vaak te bellen of ,zoals ik doe, samen te gamen.

 

Als ze je vertelt heeft dat ze zichzelf pijn heeft gedaan vraag waarom ze dat heeft gedaan want soms zit er een reden achter. 

 

En voorderest vind ik het heel goed van je dat je er altijd voor haar bent ga zo door!

Reputatie 3
Badge +1

Hey. Probeer met haar te praten. Vraag haar waarom ze het doet en welk doel ze ermee wilt bereiken want je komt nergens. Vertel haar ook dat je er voor haar bent en als ze wilt praten dat ze dat zeker moet doen. 
 

ik hoop dat het snel beter gaat x

Heey,

Lief dat je je (online) vriendin wilt helpen en steunen.

Je kunt haar wijzen op de lijsten met alternatieven voor zelfbeschadiging.Op de site van stichting zelfbeschadiging kun je bijvoorbeeld zo'n lijst vinden: https://www.zelfbeschadiging.nl/alternatieven-voor-zelfbeschadiging/

Daarnaast kun je haar adviseren om professionele hulp te zoeken, om het onderliggende achter het snijden, de reden van het snijden aante pakken.

Groetjes,
Simply Me

Reageer