mijn vriendin

  • 18 November 2018
  • 10 reacties
  • 280 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hee,
ik heb het verpest. alles, met mijn beste vriendin. ze was er altijd voor me, wat er ook aan de hand was. ik heb zo erg alle aandacht opgeëist met al het gedoe rondom mijn paniekaanvallen, dat ik haar kapot heb gemaakt. ze heeft me letterlijk gevraagd haar met rust te laten. ik ben ook zo'n ontzettende egoïst. ik ben echt kapot. heb een uur zitten janken en op het punt gestaan om mezelf weer te gaan beschadigen. ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik heb het zo erg verpest. Waarom ben ik zo'n ontzettend slechte vriendin. ik had dit echt door moeten hebben. ze was de laatste tijd al zo stil. maar als ik er naar vroeg, werd ze boos. ik wou dat ik iets voor haar kon doen. maar ze sluit me volledig buiten.

ze was de enige echte vriendin die ik ooit heb gehad, en ook zij laat me stikken. gelijk heeft ze. ik zie het echt niet meer zitten. ik verdien ook helemaal niet iemand als haar. ik heb er een potje van gemaakt en ik heb geen idee hoe ik dit moet fixen. ik ben helemaal in paniek, krijg geen lucht meer. ik kan niet leven zonder mijn beste vriendin.
hoe maak ik dit ooit weer goed?

xxjee

10 reacties

Heyy
Misschien kan je aan jouw vriendin vragen om je nog 1 kans te geven. Dat je dit keer een goede vriendin voor haar zal zijn. Ik begrijp jouw verdriet, het verliezen van een beste vriendin (vooral als het je enige echte vriendin is) is altijd hartverscheurend. Probeer excuses aan haar te bieden, zeg waarom het je spijt en dat je een betere vriendin voor haar zal zijn. Behandel haar goed, luister naar haar, heb samen wat lol..
Ik wens je heel veel succes!
xxxDini
Hoi

Je hebt het erg moeilijk gehad, en dat is je beste vriendin teveel geworden. Ik kan begrijpen dat het zwaar voor haar moet zijn om te horen dat haar vriendin het zo moeilijk heeft. Het is wel goed dat je niet alleen met je problemen bent blijven zitten, en hulp bij haar hebt gezocht.

Zoals Dini zei, kan je haar vragen om jou nog een kans te geven. Misschien is het goed om haar even afstand te geven, zodat ze tot rust kan komen, en haar dan weer te benaderen.

Je lijkt het heel zwaar te hebben. Kan je bij je mentor of familie terecht? De KinderTelefoon is er ook voor jou.

Groetjes
Kenshin
@Kenshin
Ik heb gevraagd om een 2e kans. Ze negeerde de vraag en dwingt me nu om hulp te zoeken. Mijn probleem is alleen dat ik andere mensen vaak niet kan vertrouwen.

Ik weet echt niet wat ik moet doen, ze negeert me compleet. Over alles.
Je vriendin ontwijkt je, maar lijkt nog wel bezorgd om je te zijn. Het kan dat ze weer met je om wil gaan als je hulp hebt, zodat ze weet dat jij in goede handen bent. Ik begrijp dat vertrouwen in anderen hebben niet altijd evident is, maar aangezien je het zwaar hebt, lijkt het me toch aangewezen.

Kan je goed overweg met je mentor of huisarts?
@Kenshin
Hee
Mijn vriendin dwingt me om te gaan praten met mijn mentor. maar sinds ik haar mijn verleden heb verteld behandelt ze me anders. Dus ik vertrouw haar niet zo.

Mijn vriendin geeft aan dat ze rust krijgt als ze weet dat ik ook met onze mentor praat. Dus nu moet ik kiezen. Offer ik mezelf op en ga ik praten met mijn mentor zodat mn vriendin zich beter voelt? Of laat ik mn vriendin kapot gaan?
Je zult denken makkelijke keuze. Maat ik vind t echt heel lastig om met mn mentor te gaan praten........
Maar het moet. Nu nog ergens de moed vinden om naar haar toe te gaan.

Xxjee
Wat me een goed plan lijkt, is dat jij naar je mentor gaat, de situatie uitlegt, en samen met je mentor bekijkt wat je hieraan wilt doen. Ik begrijp dat het heel eng kan zijn, maar het lijkt me de optie waar je het beste uit kan komen.

Heb je een goed gevoel bij je mentor?
Lieve mensen,
Ik heb mijn diepte punt weer bereikt. Ik heb mezelf opnieuw beschadigd. Ik trek het allemaal niet meer. Mijn vriendin doet nog steeds raar. Ik ben bij mijn mentor geweest. (Veel angsten voor moeten overwinnen) maar die zegt doodleuk: "je claimt je vriendinnen te veel"
Dat is letterlijk alles. Mijn laatste kans was dat mijn mentor me zou helpen. maar ook dat mislukte.
Ik heb therapie gehad omdat ik mezelf beschadigde. Maar dat was echt hel. Dat wil ik niet meer. Dus niemand mag weten dat ik weer ven teruggevallen. Iemand toevallig tips om het te verbergen??
Liefs,
Een hopeloos meisje
Je bent heel dapper geweest, bent naar je mentor gestapt, maar die heeft nogal onbegripvol gereageerd. Niet fijn dat je, ondanks dat je een goede stap gezet hebt, niet zo'n fijne ervaring hebt gehad.

Therapie was geen fijne ervaring. Ik vind het heel jammer dat je zulke negatieve ervaringen met hulp hebt gehad.

Je kan online een zelfhulpcursus volgen. Online therapie kan ook. Je kan steeds terecht bij 113.
Hey,

Ik heb dit ook gehad. Ik heb ook uren zitten huilen.
Ik en mijn vriendin waren echt de beste vriendinnen en we deden alles samen,
totdat haar andere vriendin, waar ik ook vriendinnen mee was, jaloers werd.
Ze heeft ruzie veroorzaakt (dit was aan het begin van de zomervakantie) en opeens begonnen ze me helemaal uit te schelden op app.
Eerst was ik woedend en heb ik dingen gedaan waar ik spijt van had...
En dus hadden we die 6 weken lang ruzie.
Ik huilde iedere nacht weer en voelde me hopeloos.
Ik begon zm gedachtes te krijgen maar gelukkig dacht ik aan de mensen die wel van me hielden.

6 weken later zei ik tegen mijn ouders wat voor domme dingen ik gedaan had, en ofc waren mijn ouders boos.
Mijn moeder zei tegen me dat ik mijn vriendin (waar ik de beste vriendinnen mee was) moest opbellen.
Eerst kreeg ik haar moeder aan de lijn, die riep mijn vriendin om aan de lijn te komen.
De moeder hing op omdat mijn vriendin kwaad was en me nooit meer wou spreken.
Mijn moeder vond het een goed idee om naar hun huis te gaan.

We belden aan en de moeder deed open. Ik was ontzettend zenuwachtig en ik barstte gelijk in huilen uit.
Toen zag ik mijn vriendin staan. We renden naar elkaar toe en begonnen elkaar huilend te knuffelen.

Toen gingen we aan tafel zitten met zijn vieren; ik, mijn moeder, mijn vriendin en haar moeder.
We hebben uren gepraat en we hebben sorry gezegd.
Mijn vriendin had hetzelfde als ik. Ze was ook kwaad en hopeloos verdrietig tegelijk.
De moeder van mijn vriendin heeft besloten dat als dat meisje weer ruzie wou veroorzaken, ze naar haar huis toe ging.

Het was goed tussen mij en mijn vriendin en ik voelde me eindelijk weer vrolijk.
Het is gelukkig net zo leuk als voor de ruzie.

We gingen weer afspreken voor het eerst en de dag brak aan.
Ik kreeg een appje van mijn vriendin dat ze niet kon afspreken,
omdat dat ene meisje zei dat ze zm ging plegen als wij gingen afspreken.
Ik was zo ontzettend kwaad, kwam dat meisje er weer tussen!
En ik voelde me weer kwaad en verdrietig.

Een uurtje later appte mijn vriendin me dat we toch gingen afspreken, want het meisje ging praten met haar ouders
(Ik snap dat jullie dit hele verhaal misschien niet begrijpen, het is ook heel ingewikkeld.
Maar dat meisje heeft het al veel vaker over zm gehad toen we nog vriendinnen waren).

En nu laat ik dat meisje lekker zitten en ga ik gewoon om met mijn vriendin.

Conclusie van dit hele ingewikkelde verhaal;
Ga met je ouders praten als je er een goede band mee hebt,
krop je gevoelens niet op zoals ik deed want dan komt het niet goed met je.

Ik hoop dat ik je verder heb kunnen helpen.

Don’t worry, het komt goed! ❤️

Xoxoxo
Ik heb ook in zo'n situatie gezeten. Ik zou haar even de tijd geven om rustig na te denken, zodat jullie allebei weer "mens kunnen worden".

Reageer