Skip to main content
Hoi allemaal..

Ik voel me verschrikkelijk rot

Mijn vriend is 17 en hij is verslaafd aan wiet roken

Zelf wil hij niet stoppen en zegt hij dat wiet normaal is en dat het niks uitmaakt

Hij is een tijdje voor me gestopt in de winter,

Nu zegt hij dat hij niet gaat stoppen voor me maar mijn hart breekt als ik denk dat hij met een joint zit

Maar het doet me niet gewoon een beetje pijn, mijn hele gedachten gaan tekeer en ik begin helemaal in paniek te raken en te huilen. Heb gewoon slechte ervaringen met wiet

Hij wil niet met wiet stoppen en nu is het uit

Hij doet alsod het hem niks boeit en hij zegt dat ik me niet moet aanstellen en hem “accepteren hoe hij is” maar dat kan ik niet als hij blowt?

Wat moet ik doen want ik wil het niet uit maar wil geen relatie met hem als hij wiet rookt

Maar wil hem echt echt echt niet kwijt!!!
Hoi !



Wat een lastig dilemma voor jou , we super verstandig dat je hier op deze manier mee omgaat !

Het allerbelangrijkste is dat je er momenteel voor zorgt dat je niet over jouw grenzen gaat , en als je geen relatie met hem wilt als hij wiet rookt , dat ook niet doet .

Weten zijn ouders over zijn verslaving ? Zo niet kan het misschien een eerste stap zijn om hen in te lichten , zodat zij hem tot therapie kunnen aanzetten.

Je kan hem proberen uit te leggen waarom drugs zo slecht zijn voor je lichaam en hem daarmee duidelijk maken dat het niet gaat over hem accepteren , maar over hem hepen gezond te zijn .

Je bent nog steeds verliefd op hem , dus kan je best contact houden - al is het online - maar wel weten dat je niet te ver mag gaan en dat als hij jouw gevoelens compleet negeert je het ook best kan afbreken .



Veel sterkte hiermee !

Groetjes , Lot

Reageer