Vraag

mijn verhaal over een vriendschap die niet goed afliep

  • 6 February 2024
  • 9 reacties
  • 137 Bekeken

Reputatie 6
Badge +4

hallo allemaal,

ik moet een verhaal kwijt over een vriendengroep waar ik ooit bij hoorde. 

een jaar of 2 geleden was ik nooit populair en had geen vrienden ik wilde heel graag vrienden worden met een meisje Saar (niet haar echte naam). Saar hoorde bij de meest populaire vriendengroep van de school. ik praatte  all wel is met haar en had dus besloten dat vaker te doen zodat we hechter zouden worden en langzaam maar zeker gebeurde dat ook. we hadden het super gezellig samen en ik begin ook bij “de populaire meisjes” te horen, zo kwam ik natuurlijk ook in contact met de populaire jongens. Ik werd verliefd op de knapste van allemaal we noemen hem even geert en we raakten bevriend. ik vertelde dit aan Saar die in middels mijn allerbeste vriendin was geworden zij vond het alleen maar leuk en probeerde ons op de meest gekke manieren te koppelen. Geert heeft 1 x aan mij gevraagd of ik hem leuk vond omdat Saar ons ons overduidelijk koppelde dat heb ik ten ontkent omdat i,k bang was dat ik onze vriendschap zou verpesten.

Er was nog iemand die geert leuk vond in die vriendengroep we noemen haar Nora. Nora was heel erg knap en alle jongens wilde haar maar Nora wilde net die ene jongen die ik zo graag voor mezelf wilde houden Geert. Nora was boos op mij omdat ik bevriend was met Geert en zij niet ze zocht me iedere pauze op om me te laten beloven dat we niets hadden, iets waar ik ook all minder zeker over was omdat hij wel is mijn hand pakte en me veel te lang aankeek. Ik deed dat iedere pauze en na een tijdje vroeg Nora Geert om verkering, hij wees haar af en Nora was woedend OP MIJ ze vond dat ik alles had verpest en liet  dat ook weten aan alle meisjes di ook maar een beetje populair waren. ik heb haar tegen hun horen zeggen: “zie je wel (mijn naam) weer alles te verpesten we hadden dat lelijke kind nooit in onze vriendengroep moeten laten!” ik was heel erg verdrietig en zocht troost bij geert. dat hielp natuurlijk voor geen meter maar ik kon naar niemand anders. Saar begon zich langzaam bij Nora te scharen en we kregen een enorme ruzie en zelfs geert keerde zich tegen mij. ik had ruzie met iedereen en wist niet meer wat ik allemaal had gedaan ik heb me toen zo kut gevoeld dat ik me toen heb gesneden ik heb dat maar 1 keer gedaan omdat ik me daarna nog erger voelde alsof ik iets heel kostbaars had beschadigd. niemand weet dat ook van mij.

nu wil ik er niet meer bij horen ik wil er juist niet bij horen en kleed me daarom anders en ben stil. ik heb nu ook niet veel vrienden maar teminste geen neppe.

 

dat alles wilde ik ergens kwijt omdat ik er vaak aan denk en dat nu dus ook de reden is dat ik geen nieuwe vrienden wil en ze dan ook niet vertrouw denk ik. het voelt fijn om dat aan iemand te kunnen  vertellen want het is ook soms wel een beetje eenzaam. ik heb nu wel een vriendin ik heb zelfs verkering met haar maar ook haar heb ik niet het heele verhaal verteld. ze heeft wel een keer mijn litteken gezien en ernaar gevraagd maar ik zei dat het gewoon een keer een wondje was geweest. mja dat was het heel knap als je dit heee ding hebt kunnen lezen LMAO


9 reacties

Reputatie 4
Badge

Ik vind het heel goed dat je je zelf niet nog een keer heb gesneden!!

Reputatie 6

Hey,

Het spijt me om dit te lezen, dit heb je niet verdiend! Gaat het nu wat beter met je?

Zulke mensen zijn geen echte vrienden, snap niet dat mensen zulke dingen doen :(

Reputatie 6
Badge +4

dankjewel! ja het gaat nu stukken betere met me ik heb ook geen contact meer met die vriendengroep en heb nu inmiddels zelfs dus een vriendin dat is echt heel fijn want nu heb ik ook gewoon iemand die van me houd :)

Reputatie 4
Badge

Dat is fijn om te horen!!

Badge

Hey anoniempje,

Wat ontzettend vervelend om te horen!

Ik heb dit (soort van) ook meegemaakt. Het is heel k*t als je beste vriendin je in de steek laat.  En al helemaal diegene die je leuk vindt! 😕

Probeer nieuwe vrienden te maken door een complimentje te maken bij iemand en zo een klein gesprekje te beginnen. Vraag naar de hobby's van diegene en als het goed klikt (en als je je op je gemak voelt bij diegene en diegene ook naar jouw verhalen luistert) kun je misschien samen lunchen.

Wat er ook gebeurt, ga jezelf niet snijden ajb. Je bent mooi zoals je bent (heel chlicè,  maar wel waar) en die mensen zijn jouw verdriet niet waard! Je mag heus wel af en toe verdrietig zijn, maar je moet er natuurlijk geen slapeloze nachten van krijgen..!

Hoe lastig het ook is, probeer er met iemand over te praten, maakt niet uit wie (al is het de conciërge van school ;) .  In het begin is het (misschien) doodeng, maar het lucht op, geloof me!

Voor nu: zet een muziekje op, richt je kamer opnieuw in, ga shoppen, een taart bakken, een stukje wandelen met de hond van de buren (kun je misschien nog geld mee verdienen ook! 😉 ) of iets anders leuks…..

Hoop dat je iets aan hebt!

 

 

 

Reputatie 6

 

 

Heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, ondertussen 4 jaar geleden dat ze me compleet uitscholden. Ik wou er ook bij horen en ging me aanpassen i.v.m. hun pestgedrag dat ze vertoonden richting anderen, ook al deed ik dat zelf gelukkig niet, maar ik zei van: "Ja, ik ben echt zo dom, dit & dat". Zodat ik een beetje in hun cirkel kwam. Na 4 jaar ging iedereen naar een andere school, en dus was er alleen nog online contact. En dit was er toen gebeurt, weer 4 jaar later;

 

Ze noemden me dik, vet, lelijk en noem maar op. Super geweldig, want ik ben nu opperfit en in de top 3 van sterkste mannen in mijn sportschool op 17 jarige leeftijd. Dit waren trouwens dan 2 jongens die me verrot scholden. Kwam ze laatst ook tegen in het echt, toen zeiden ze niks😂.

 

Gewoon weg laten waaien die mensen. Ze zijn echt 0.00000000% van je energie waardig. Gewoon voor jezelf gaan, en hoge cijfers proberen te halen en noem maar op, kijken wie er dan graag terug wilt krabbelen haha.

 

PS: En jezelf niet snijden.

 

VragenVragen

Reputatie 6
Badge +4

heyy

dankjewel voor je reactie @Cheap-Lama !

ik heb er nooit emt iemand over gesproken maar heel misschien vertel ik het mn vriendin nog. ik heb ook nog niet echt vrienden maar ik zit niet meer vaak alleen in de pauze er komen nu mensen bij me zitten en ze zeggen dat ze me aardig vonden en volgnes mij vinden ze dat idd ook wel. 

het gaat dus beter maar er is nog wel 1 meisje die roddelt over mij en me stom aankijkt als ik haar tegenkom op de gang. dan kijk ik meestal gewoon stom terug (wat ik erg stoer vond van mezelf) maar het doet me wel echt denken aan toen met die “vriendinnen” 

ik moet ook iets bekkenen… een week geleden ofz voelde ik me ineens weer kut ik had die dag ook alleen gezeten en een beetje ruzie gehad met mn vriendin (alles is nu weer goed) en toen heb ik mezelf weer pijn gedaan…. sorry. ik dacht dat het zou helpen ofz nah ja eigenlijk weet ik niet wat ik dacht maar ik zag een naald liggen en toen begon ik gewoon maar wat te prikken. het is dit keer niet zo diep want later dacht ik nog “waar ben  ik nou mee bezig? dit wilde ik niet meer!” ik snap mezelf echt niet hoor het is allemaal al zo lang geleden hoe kan dit nog steeds???

ik wil het ook niet echt vertellen want dan gaan mensen zich zorgen aken om mij en denken dat ik fragiel en ongelukkig ben en misschien wel een heel nader beeld van mij krijgen. daar ben ik bang voor.

 

nou goed tot zo ver de update hahah het is een topic op zich!

Liefss F

Badge

Hallo anoniempje,

Goed om te horen dat je niet meer alleen luncht!

Vervelend dat die meid roddelt over, maar je kunt niet met iedereen bevriend zijn, toch? Goed dat je voor jezelf opkomt 👍. Er zullen altijd wel mensen zijn die je niet goed liggen.

Geef t aan bij iemand die op school werkt als het erger wordt.

Ik vind het heel vervelend dat je zo k*t voelde 🙁 probeer een anders een alternatief te bedenken in plaats van jezelf te snijden. Je denkt misschien dat de pijn dan weg is, maar later komt het 10x zo hard terug. Wel goed van jezelf dat je je realiseerde waarmee je bezig was. Blijf hier ajb niet mee zitten en blijf erover praten.

Groetjes, Cheap-Lama

Reputatie 6
Badge +4

dankjewel @Cheap-Lama  ik zal er idd over praten als het erger word en ik ga nu echt stoppen met dat snijden want ik word er verdrietig van. ik heb een foto van mezelf als peuter op de spiegel gehangen zodat ik realiseer dat die foto ook ik is en dat het meisje op die foto dit alles niet verdient en ik er dus beter voor moet zorgen. het werkt tot nu toe :)

Reageer