Mijn vader heeft kanker!!!!

  • 21 March 2018
  • 7 reacties
  • 313 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hai iedereen,
Ik weet nu een paar maanden dat mijn vader kanker heeft, nierkanker, met uitzaaiing... hij wordt nuet meer beter dus het js wachten tot hij dood gaat. Het enige wat ik nog maar kan doen is huilen huilen en nog is huilen. Maar ik wil niet dat zijn laatste paar dagen/weken/maanden alleen maar somber zijn, alleen ik kan gewoon niet vrolijk zijn. Ik wil echr njet dat hij dood gaat en ik ben zo ontzettend verdrietig en boos. Ik voel me zo slecht maar ik wil Mn familie er niet mee lastig vallen want het gaat nu helemaal niet om mij natuurlijk maar om mijn vader.
Ik weet echt niet goed wat ik moet doen....
groetjes, Mila

7 reacties

Hallo Milla,
Probeer toch eens met je familieleden erover te praten en te zeggen hoe je je op dit moment eigenlijk voelt. Ze zullen je begrijpen en je helpen. Je hoeft niet bang te zijn dat je je familie lastig gaat vallen, je moeder wilt ook waarschijnlijk het beste voor jou en doet er waarschijnlijk alles aan om jou gerust te stellen. De stress en het verdriet verschuilen is ook niet goed, je zult merken dat je veel beter en rustiger zal voelen.
Hoii,
Probeer idd gewoon met je familie of vrienden over te praten. En probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen met je vader of gwn zoveel mogelijk bij hem zijn!

Sterkte?

Xxx
Hey
Als je dat hoort is het natuurlijk heel heftig en dat je daar verdrietig om bent is ook heel normaal.
Probeer er een keer met iemand over te praten.je hoeft je daar echt niet schuldig over te voelen en het helpt voor jou waarschijnlijk enorm. Je kunt ook met vriendinnen praten en verder vooral inderdaad zo veel mogelijk met elkaar doen maar verstop je verdriet bj et want daar wordt hey alleen maaf erger van..
Veel sterkte de komende periode!!
Jonah
Hoi Mila,

Je moet er wel met je familie over praten, zij snappen jouw verdriet heus wel, zij hebben er waarschijnlijk ok last van.

Je kan ook allemaal gezellige dingen doen met je vader, samen het leven fun afsluiten.
hoi Mila

het is normaal dat je somber bent, maar denk je ook niet dat je vader het stom zou vinden als je nuu niet verdrietig bent? Probeer zo veel mogelijk te doen voor hem en met hem! Zo kan je later ook geen spijt hebben dat je toen niet genoeg gedaan had.

Superveel sterkte!
Kusjes Robben
Hoi!

Dat moet heel moeilijk zijn. Het is heel sterk van je dat je je sterk voor wilt doen voor je vader, maar wees niet bang om te huilen. Huilen, eventueel samen met hem, kan nuttig zijn. Het is een zware situatie waar jullie inzitten, en jullie gevoelens delen, kan helpen.

Hou niet al je gevoelens binnen. Praat erover. Met wie maakt niet uit, als je je er maar goed bij voelt. Praat ook met je vader. Dat zal hem en jou vast goed doen. Jullie zijn vast beide bang voor wat er komt, dus wees niet bang die angst te delen.

Vaak krijgen patiƫnten die ongeneeslijk ziek zijn een soort van "opvolging", om ervoor te zorgen dat ze een aangename tijd hebben. Is het een mogelijkheid dat je daarmee gaat praten? Zij kunnen vast een hoop vragen beantwoorden waar jij mee zit.

Groetjes
x

Reageer