Als eerst wil ik zeggen dat dit bericht gaat over zelfmoord/selfharm en dat dit triggerend kan zijn
Eerst zal ik je wat voor kennis geven ik ben vanaf 2023 tot en met 2024 zwaar depresief geweest en ik ben er laten we het zo zeggen nog niet echt over heen. Sinds 2024 december gaat het beter ik had geen suïcidale gedachtes meer en deed geen selfharm meer. Ik heb een stuk of drie mensen die ik ken die suïcidaal zijn en ook naar mij komen om te praten ze hebben voor de rest niemand/bijna niemand maar voor iemand die net uit een depressie is is dit niet heel helpend ik krijg iets van vorig jaar oktober een nieuwe vriend(in) ik wist nog niet veel van hem/haar maar het bleek dus dat zij ook suïcidaal is en echt plannen heeft en het was bij hem/haar zeg maar wat serieuzer maar de laatste tijd word ik heel erg getriggerd door hem/haar en krijg ik weer suïcidale gedachtens en echt heftig drang om het echt te doen (op dat moment is het in impulsiefheid als ik het echt zou doen) hij/zij heeft me echt nodig en anders ben ik bang dat ze het echt gaat doen en ik haat niet had kunnen tegen houden of voor haar kunnen doen dus mijn vraag aan jou is wat zou jij doen
Zou je aan hem/haar uitleggen dat je er niet voor haar kan zijn door dat het me triggert
Of
Zou je voor diegene zijn ondanks het misschien ten kostte van mij gaat
Ik hoop dat jullie okee zijn en bedankt voor het meedenken alvast